۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

شاخص با قدرت به کانال 180 هزار واحد وارد شد/ خودرو تنها گروه با بازدهی منفی در کل بازار

۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 303096
شاخص با قدرت به کانال 180 هزار واحد وارد شد/ خودرو تنها گروه با بازدهی منفی در کل بازار

در دوساعت ابتدایی شروع معاملات اخرین روز هفته، شاهد ورود پُرقدرت شاخص کل به کانال 180 هزار واحد هستیم. در این بین شرکت های پتروشیمی و فلزی سکاندار اصلی این جهش شاخص هستند. نماگر هم وزن نیز با پروازی هم ارتفاع با شاخص کل، وارد کانال 31 هزار واحد شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در آخرین روز معاملاتی هفته جاری بورس به سقف شکنی های خود ادامه داد و تا این لحظه با رشد بیش از 5600 واحدی حضور خود را در کانال 180 هزار واحد تثبیت کرد. از این رو امروز نیز در تمام گروه های حاضر در بازار به جز خودرو و ساخت قطعات شاهد بازدهی مثبت بودیم. گفتنی است گروه خودرو امروز با ضعف تقاضا تا این لحظه روبرو است و در نتیجه با دادوستد 382 میلیون سهمی به ارزش 67 میلیارد تومان بازدهی منفی 0.5 درصدی را تجربه می کند.

از سوی دیگر اما گروه محصولات شیمیایی، فراورده های نفتی، فلزات اساسی و کانه های فلزی پیشتاز بازار بوده و تمام نمادهای این چهار گروه در محدوده مثبت قیمتی قرار دارند. گفتنی است گروه فرآروده های نفتی، کانه های فلزی و محصولات شیمیایی بازدهی بیش از چهار درصدی را تا این لحظه تجربه کرده است.

در مجموع تا کنون شاخص کل با جهش 5900 واحدی برای اولین بار به ارتفاع 180 هزار و 501 واحد رسیده است. این در حالی است که شاخص هم وزن نیز با رشدی معادل شاخص کل (3.36 درصد) به ارتفاع 31 هزار و 439 واحد رسیده است. در فرابورس هم آیفکس با جهش 54 واحدی به رقم دو هزار و 67 واحد رسید.

در این بین تاکنون بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 700 میلیارد تومان در بورس و فرابورس داوستد شد که از این میزان یک هزار و 400 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشت. 

در بین نمادهای با اهمیت بورسی، «فارس»، «کگل»، «فولاد» و «فملی» بیش از سایرین در پرواز شاخص کل نقش داشتند. در فرابورس هم معاملات مثبت «زاگرس»، «ذوب»، «میدکو» و «مارون» بیشترین دلیل رشد آیفکس بودند.