۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

رالی صعودی شاخص‌ها در اولین روز پاییز ادامه دارد/ بزرگان بازار سکاندار شدند

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 302345
رالی صعودی شاخص‌ها در اولین روز پاییز ادامه دارد/ بزرگان بازار سکاندار شدند

در دو ساعت ابتدایی معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد چهار هزار واحدی خود را به کانال 165 هزار واحد نزدیک کرد. سایر شاخص ها نیز در محدوده مثبت قرار دارند. گفتنی است دلیل این صعود اقبال به گروه پالایشی و فلزی است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در نخستین روز پاییز معاملات بورس تهران در ادامه روند صعودی خود با سقف شکنی تمام شاخص ها روبرو شد. در این بین معاملات مثبت و پُرحجم در گروه پالایشی و فلزی سبب جهش بیش از چهار هزار واحدی شاخص کل شد.

اما در گروه خودرویی خبری از معاملات هیجانی و مثبت روز گذشته نیست و دو لیدر اصلی این گروه در محدوده های کنفی معامله می شوند. تا این لحظه شاهد بازدهی منفی نیم درصدی از نمادهای این گروه هستیم.

در سایر گروه های کوچک بازار از جمله دارویی، سیمانی و ساختمانی افزایش قیمت در تمام نمادها مشهود است. اما اقبال حقیقی ها به نمادهای گروه مخابرات سبب بازدهی پنج درصدی این گروه تا این لحظه شده است. از این رو «همراه» و «اخابر» مجموعا 500 واحد شاخص کل را تقویت کرده اند.

همانطور که گفته شد گروه پالایشی تا کنون بیشترین تاثیر مثبت را شاخص کل اعمال کرده اند. تمام نمادهای این گروه در محدوده های مثبت قرار گرفتند. همچنین پنج نماد پالایشی این گروه هم اکنون صف خرید را تجربه می کنند.

در این لحظه شاهد افزایش اقبال و شکل گیری تقاضا قابل توجه در تمام نمادهای بانکی هستیم. در این بین نمادهای بانک صادرات، سینا، دی، ملت بیش از سایرین دادوستد می شوند.

در مجموع تا کنون شاخص کل با رشد 4211 واحدی به رقم 164 هزار و 757 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد 765 واحدی به رقم 28 هزار و 695 واحد رسید. شاخص فرابورس هم با رشد 20 واحدی خود را به یک هزار و 899 واحد رساند.

در این بین تا کنون بیش از چهار میلیارد و 100 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 450 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان یک هزار و 100 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی «فارس»، «کگل»، «همراه» و «شپنا» بیش از سایرین در تقویت شاخص تاثیر داشتند. در فرابورس هم معاملات مثبت «ذوب»، «زاگرس» و «شاوان» بیشترین تاثیر را بر آیفکس داشتند.