۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

«کگل» سهام فروخت/ «غگلپا» افزایش نرخ داد

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 298227
«کگل» سهام فروخت/ «غگلپا» افزایش نرخ داد

شیب ملایم کاهش شاخص با رشد نمادهای کوچکتر بازار همراه شد؛ طی این روز 19 نماد متوقف و 17 نماد بازگشایی شدند.

اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش؛ روز جاری در بازار سرمایه کشور آرام و اندکی منفی سپری شد؛ طی این روز معاملاتی اگرچه شاخص بورس تهران 269.62 واحد کاهش نشان داد اما شاخص فرابورس با 11 واحد صعود همچون شاخص هموزن راه خود را رو به بالا پیمود. در این روز پیام های ناظران بورس و فرابورس همچون روزهای گذشته بیشتر معطوف به توقف های ناشی از نوسان قیمت بیش از 20 درصد قیمت بود.
 
بورس:
 
  • «ثشاهد» متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت شاهد (ثشاهد) به دلیل فروش یک قطعه زمین به مساحت 8842 مترمربع در تهران خیابان کوهسار کن و سولقان متوقف شد.
  • «کگل» متوقف شد: مشارکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سهام شرکت تولید و توسعه پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه به میزان ۵۱ درصد، کلا به شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (۵۰.۲ درصد)، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (۰.۲ درصد)، شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان (۰.۲ درصد)، شرکت کارگزاری سی ولکس (۰.۲ درصد) و شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی (۰.۲ درصد) با قیمت کارشناسی شده به علاوه ۵ درصد، مشتمل بر قیمت هر سهم به ارزش ۶۵۳ هزار و ۴۹۳ تومان و یک ریال (معادل ۲۵۵ هزار سهم عادی) جمعا به مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۶۰۰ تومان (بهای تمام شده سرمایه‌گذاری مزبور به مبلغ ۲۵۵ هزار ریال است) فروخته شده است.
  • «ساربیل» ساختمان معامله کرد: نماد معاملاتی شرکت سیمات آرتا اردبیل (ساربیل) امروز به دلیل شفاف سازی متوقف شد. طی شفاف سازی یاد شده شرکت سیمان آرتا اردبیل خبر از معامله ساختمان داد. این شفاف‌سازی مربوط به افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت یا سایر اشخاص وابسته است. شرکت سرمایه‌گذاری سیمان اسپندار طرف معامله است و مبلغ معامله حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. ساز و کار تسویه مطابق با مصوبه هیات مدیره از محل مطالبات سود سهام است. ساختمان مذکور براساس مصوبه مورخ ۱۹ بهمن ماه ۹۵ هیات مدیره و براساس ارزیابی کارشناس رسمی دادگستری جهت تسویه بخشی از مطالبات سود سهام شرکت واگذار شده است. با توجه به اینکه مراحل مربوط به اخذ سند مالکیت به نام شرکت، گواهی پایان کار و صورت مجلس تفکیکی در دوره شش ماهه اول سال مالی جاری نهایی شده٬ بنابراین ثبت حسابداری شناسایی فروش در همین دوره منظور شده است.

 

فرابورس:
 
  • «زشگزا» مرغداری فروخت: نماد معاملاتی شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص فروش واحد مرغداری شرکت متوقف شد. طی این مزایده شش دانگ یک قطعه زمین به مساحت 30678 متر مربع دارای سند تک برگی به همراه یک واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت اسمی 50 هزار قطعه ای و ظرفیت عملی 48 هزار قطعه ای به همراه تأسیسات آب، برق و گاز با قیمت پایه دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق مزایده فروخته شده است.  شرکت اعلام کرده است که وجه این معامله به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد طی 9 ماه با اقساط مساوی ماهانه پرداخت خواهد شد.
  • «غگلپا» و افزایش نرخ: نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) متوقف شد. شرکت اعلام کرد که پیرو اطلاعیه قبلی منتشر شده مبنی بر افزایش 17 درصدی قیمت محصولات٬ با توجه به افزایش 15 درصدی مجدد قیمت مواد اولیه شامل شیر خام و مواد بسته بندی، این شرکت اقدام به افزایش مجدد 12 درصدی محصولات کرده است.
  • «آ س پ» تعدیل منفی داد:  نماد معاملاتی شرکت آ.س.پ (آ س پ) پس از افشای اطلاعات با اهمیت درخصوص کاهش سود پیش بینی شده سال مالی 97 متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که سود پیش بینی شده خود را از 9 میلیارد و 260 میلیون تومان به پنج میلیارد و 170 میلیون تومان کاهش داده است. دلایل اعلام شده برای این تعدیل منفی به این شرح است:1- با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر عملیات اجرایی و پیمانکاری موضوع فعالیت شرکت، امکان عملیات پیمانکاری برابر پیش بینی در بودجه برای این شرکت میسر نشده است. 2- با توجه به عدم انعقاد قرارداد سرعین امکان دستیابی به درآمد پیش بینی شده میسر نشده است. 3- پیش بینی می شود فروش سه واحد مسکونی کیش تا پایان دوره مالی 1397 محقق شود. 4- پیش بینی می شود فروش یک واحد مسکونی کوه سنگی واقع در شهر مشهد تا پایان دوره مالی 1397 تحقق یابد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970614