۰ نفر

توسط فیاس برگزار می‌شود؛

اولین لیگ قهرمانی کارگزاران برتر اروپا-آسیایی

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 297904
اولین لیگ قهرمانی کارگزاران برتر اروپا-آسیایی

فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی در نشست سالانه خود که آبان 1397 در ابوظبی برگزار می شود، کارگزاران برتر منطقه را معرفی خواهد کرد. شرکت‌های کارگزاری آگاه، پارسیان و بانک ملت به دبیرخانه فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی معرفی شدند. فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی در نشست سالانه خود که آبان 1397 در ابوظبی برگزار می شود، کارگزاران برتر منطقه را معرفی خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از امور بین‌الملل بورس تهران، براساس آخرین نشست عمومی فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی که اسفندماه 1396 به میزبانی بورس مسقط در کشور عمان برگزار شد، مقرر شد اولین دوره لیگ قهرمانی کارگزاران بورس‌های عضو در سال 2018 برپا شود.

بر این اساس، طبق درخواست دبیرخانه فدراسیون از اعضای فیاس دعوت به عمل آمد با توجه به معیارهای بومی برای رده‌بندی کارگزاران نسبت به معرفی کاندیداهای خود اقدام کنند. در مرحله بعد امتیاز هر یک از کاندیداها براساس فاکتورهایی از جمله سهم بازار، تنوع ابزارهای معاملاتی، روزهای فعالیت و برخی شاخص‌های دیگر اندازه‌گیری شد.

امور بین‌الملل بورس تهران، پس از رایزنی با مدیریت امور اعضا، فهرست برترین کارگزاری ها را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد و پس از محاسبه امتیازات هریک در نماگرهای مورد اشاره به ترتیب کارگزاری آگاه، کارگزاری پارسیان و کارگزاری بانک ملت به دبیرخانه فدراسیون بورس‌های اروپا-آسیایی معرفی شدند.

در حال حاضر کمیته‌ای در فدراسیون مورد اشاره به بررسی سوابق و امتیازات جمع‌آوری شده از کاندیداها می‌پردازد تا نتایج نهایی و برگزیدگان در نشست سالانه که آبان ماه 1397 به میزبانی بورس ابوظبی در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، معرفی شوند.

کارگزاری‌های معرفی شده از طرف دبیرخانه فدراسیون برای حضور در این رویداد دعوت خواهند شد.