۰ نفر

مدیرعامل کارگزاری باهنر عنوان کرد؛

تغییر رویکرد در بازار مشتقه به دلیل شرایط خاص اقتصادی

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 297400
تغییر رویکرد در بازار مشتقه به دلیل شرایط خاص اقتصادی

بازار آتی سکه با توجه به مزایایی که دارد٬ باید وجود داشته باشد اما شرایط کنونی اقتصادی کشور و حساسیت‌های موجود موجب شد تا تغییراتی در این بازار ایجاد شود و اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه درخصوص آتی سکه تغییر کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بدون‌شک بازار مشتقه از کارآمدترین بازارهای مالی است و این بازار در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت اما در شرایط فعلی و به دلیل اوضاع حساس اقتصادی که خیلی از پارامترها به طور طبیعی نوسان نمی‌کند، تسویه بازار آتی سکه طلا در دستور کار قرار گرفت. 

مدیر عامل کارگزاری باهنر با بیان مطلب فوق به اقتصاد آنلاین گفت: تغییر سیاست بورس کالا درخصوص بازار آتی سکه با توجه به شرایط موجود اقتصادی و به دلیل حساسیت‌های ایجاد شده صورت گرفت.

محمود حسینی‌پور درباره صدور اطلاعیه جدید بورس کالا مبنی بر اجرای بند ۱۰ اقدامات اجرایی ماده الحاقی دستورالعمل قراردادهای آتی درخصوص نمادهای معاملاتی قرارداد آتی سکه طلا گفت: اگر بخواهیم بگوییم آیا قیمت‌هایی که در بازار آتی سکه تعیین می‌شود٬ صحیح است یا خیر٬ بدون لحظه‌ای مکث باید گفت قیمت‌هایی که در بازار آتی تعیین می‌شود صحیح‌ترین و دقیق‌ترین نرخی است که می‌توان اعلام کرد اما به هر حال اکنون در شرایط طبیعی اقتصادی قرار نداریم و این بازار پس از ۱۰ سال فعالیت تا عادی شدن شرایط استراحت خواهد کرد.

مدیر عامل کارگزاری باهنر اظهار داشت: بنابراین از نظر علمی درست این است که بازار آتی سکه با توجه به مزایایی که دارد٬ وجود داشته باشد ولی شرایط کنونی اقتصادی در کشور و حساسیت‌های موجود موجب شد تا تغییراتی در این بازار ایجاد شود و اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه درخصوص آتی سکه تغییر کند.