۰ نفر

در دومین سری معاملات بورس‌کالا بعد از چند روز توقف، رقم خورد؛

معامله 6 میلیارد تومانی آهن اسفنجی «جهان فولاد اصفهان» / «وینیل کلراید» پتروشیمی بندر امام 7.5 درصد رشد قیمت داشت

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۶
کد خبر: 295458
معامله 6 میلیارد تومانی آهن اسفنجی «جهان فولاد اصفهان» / «وینیل کلراید» پتروشیمی بندر امام 7.5 درصد رشد قیمت داشت

امروز بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا به «وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی بندر امام» به میزان حدودی 9 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی چهار هزار و 523 تومان با 5 درصد رقابت، به طور سلف فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود 7.5 درصد رشد قیمتی داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ بعد از رفع توقف عرضه‌های بورس‌کالا به منظور تعیین تکلیف قیمت‌گذاری کالاهای این بازار و برگشت مجدد قیمت‌ها بر اساس دلار 4200 تومانی (با دستور وزارت صمت)، امروز شنبه دومین سری معاملات بورس‌کالا  انجام شد.  

گفتنی است، تالارهای مختلف این بازار امروز در مجموع ارزشی حدود 104 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 174 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 74 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 46.3 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، بیشترین ارزش معاملات نیز طی امروز به «وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی بندر امام» به میزان حدودی 9 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی چهار هزار و 523 تومان با 5 درصد رقابت، به طور سلف فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود 7.5 درصد رشد قیمتی داشت. 

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در این روز معامله پنج هزار و ۵۰۷ تن مواد پلیمری، ۷۰ تن آرگون و سه هزار و ۸۱۶ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. تالار صادراتی بورس کالای ایران هم در این  روز شاهد معامله ۱۱ هزار و ۷۲۸ تن قیر، ۱۰ هزار تن گوگرد و یک هزار و ۶۶۴ تن عایق رطوبتی بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی امروز به «وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی بندر امام» به میزان حدودی 9 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی چهار هزار و 523 تومان با 5 درصد رقابت، توسط کارگزاری «سهم آشنا» در حجم 2.002 هزار تن به طور سلف فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (30 مرداد) 7.5 درصد رشد قیمتی داشت. 

دیگر محصول پر معامله این تالار به «پلی اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان، اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه شش هزار و 453 تومان به ازای هر کیلو بدون رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 792 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود پنج میلیارد تومان بود که به طور سلف توسط کارگزاری «سهم آشنا» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در 30 مرداد، بدون تغییر باقی ماند. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «آرگون» پتروشیمی شیراز به میزان حدود 10 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 250 تومان و حجم 10 تن به طور سلف توسط کارگزاری «بانک ملی» فروخته شد و ارزشی به میزان 12.5 میلیون تومان داشت.  

تالار صنعتی

تنها معامله انجام شده در تالار صنعتی به آهن اسفنجی شرکت «جهان فولاد اصفهان» تعلق داشت. این محصول به قیمت یک هزار و 146 تومان و 10 درصد بیشتر از قیمت پایه توسط کارگزاری ارگ هومن فروخته شد. این معامله در حالی به حجم پنج هزار تن رقم خورد که با 10 هزار تن تقاضا مواجه بود. ارزش این معامله حدود 6.3 میلیارد تومان بود. 

شایان ذکر است، سیمان تیپ دو شرکت سیمان فارس نو هم امروز در این تالار با قیمت کیلویی 155 تومان و حجم دو هزار تن عرضه شد اما داد و ستدی شکل نگرفت. 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم امروز شنبه، میزبان دادوستد سه تن زعفران رشته ای بود. طی این روز و در تالار مذکور همچنین چهار هزار و ۸۰۰ تن گندم و ۳۵۰ تن شکر معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به سبد زعفران خراسان رضوی به میزان 5.3 میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول امروز با قیمت پایه پنج هزار و 300 تومان و بدون رقابت نسبت به قیمت پایه و در حجم یک تن فروخته شد. این معامله توسط کارگزاری توسعه کشاورزی انجام شد.   

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «زعفران رشته ای درجه یک» خراسان رضوی به میزان حدود 134.8 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 0.025 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو پنج هزار و 395 تومان بود که توسط «سازمان تعاونی بازرگانی» عرضه شده بود.