۰ نفر

امروز در بورس کالا اتفاق افتاد؛

رشد 13 درصدی قیمت «استایرن منومر» پتروشیمی پارس/ معامله «شمش» ذوب آهن پاسارگاد، 24 میلیارد تومان ارزش داشت

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۳
کد خبر: 291494
رشد 13 درصدی قیمت «استایرن منومر» پتروشیمی پارس/ معامله «شمش» ذوب آهن پاسارگاد، 24 میلیارد تومان ارزش داشت

بیشترین ارزش معاملات امروز به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان 43 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه شش هزار و 814 تومان با 5 رقابت به طور نقدی داد و ستد شد و نسبت به معامله قبلی خود 13.4 درصد رشد داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه 17 مرداد، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود 220.6 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 377 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 218 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 114 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات امروز به «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس به میزان 43 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه شش هزار و 814 تومان با 5 رقابت توسط کارگزاری «بانک سپه» در 6.288 هزار تن به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت استایرن منومر پارس امروز نسبت به معامله قبلی خود (10 مرداد) 13.4 درصد رشد داشت. 

 

تالار صنعتی 

شمش بلوم مجتمع صنعتی «ذوب آهن پاسارگاد» امروز تنها محصول عرضه شده در تالار محصولات صنعتی ومعدنی بود. این محصول به ازای هر کیلو دو هزار و 413 تومان و با 5 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه به طور سلف فروخته شد. شمش بلوم این مجتمع در حالی با حجم 10 هزار تن معامله شد که 19 هزار تن تقاضا برای آن وجود داشت. ارزش این معامله نیز 24 میلیارد تومان بود.  

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا نیز امروز ، معامله ۳۶ هزار و ۵۸۵ تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. دو هزار ۳۳۰ تن قیر، یک هزار تن گوگرد و ۲۵ هزار تن وکیوم باتوم هم در این تالار معامله شد.علاوه براین، یک هزار و ۷۰۰ تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد وستد شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «استایرن منومر» پتروشیمی پارس به میزان 43 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 814 تومان با 5 رقابت توسط کارگزاری «بانک سپه» در 6.288 هزار تن به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت استایرن منومر پارس نسبت به معامله قبلی خود (10 مرداد) 13.4 درصد رشد داشت. 

«وکیوم باتوم» پالایش نفت تهران (تندگویان) هم امروز جزو با ارزشترین محصولات معامله شده در تالار پتروشیمی بود. این محصول به میزان حدود 31 میلیارد تومان ارزش داشت و به قیمت یک هزار و 498 تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «بورس بهگزین» به طور نقدی داد و ستد شد. این معامله 21 هزار تن حجم داشت. قیمت وکیوم باتوم تندگویان، امروز نسبت به معامله قبلی خود (15 مرداد) تغییری نداشت.

گفتنی است، کم ارزشترین محصول این تالار هم به «دی اتیلن گلایکول» پتروشیمی مارون در حدود 367 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 340 تومان با 5 درصدد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 110 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «خبرگان سهام» فروخته شد. 

تالار کشاورزی 

تالار محصولات کشاورزی هم در این روز شاهد معامله ۹۴۰ کیلوگرم زعفران رشته‌ای، ۱۳هزار و ۷۶۵ تن گندم و پنج هزار و ۵۵۰ تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز این تالار هم به «گندم خوراکی» اصفهان به میزان حدودی پنج میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه کیلویی 902 تومان در حجم 5.485 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» معامله شد. 

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «گندم خوراکی» سمنان در حدود 162 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول نیز امروز با قیمت پایه 902 تومان به حجم 180 تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» داد و ستد شد. عرضه‌کننده این دو محصول شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

شایان ذکر است، بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی این روز ۸۳۶ تن سبد پروفیل فولادی را تجربه کرد.