۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

عقب نشینی شاخص کل با شروع رالی خودرویی‌ها/ دلاری‌ها وارد فاز استراحت شدند

۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 291371
عقب نشینی شاخص کل با شروع رالی خودرویی‌ها/ دلاری‌ها وارد فاز استراحت شدند

معاملات امروز بورس تهران که تحت تاثیر فشار فروش روز گذشته در منفی‌های قیمتی کار خود را آغاز کرد، تا این لحظه با تخلیه هیجان از سهام دلاری و چرخش به سمت سهام کوچکتر بازار، سبب افت بیش از 1800 واحدی شاخص کل شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ پس از 9 روز صعود متوالی، امروز شاهد عقب نشینی شاخص کل از قله‌های فتح شده اخیر هستند. این در حالی است که افزایش اقبال به سهام کوچکتر همچون گروه ساختمانی و رایانه و خودرویی، شاهد سبزپوش شدن شاخص هم وزن هستیم.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با عقبگرد بیش از 1820 واحدی با ارتفاع 131 هزار و 731 واحد بازگشت. این در حالی است که شاخص هم وزن پس از چند روز متوالی نوسان در محدوده های منفی از دیروز وارد محدوده مثبت شد و امروز نیز تا یک ساعت گذشته به لطف حرکت مثبت گروه خودرو و ساختمانی شاهد سبزپوشی این شاخص بودیم. اما اکنون با افزایش فشار فروش این شاخص نیز به محدوده‌های منفی وارد شده است.

شاخص فرابورس هم با ریزش نسبتا قابل توجه روبرو بود و با افت 32 واحدی به ارتفاع یک هزار و 500 واحدی بازگشته است. البته گفتنی است بیشترین تاثیر منفی را معاملات «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» بر آیفکس داشتند.در بورس نیز «فارس»، «فولاد» «پارس» و «کگل» بیشترین نقش را در ریزش شاخص داشتند.

همچنین تا این لحظه بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ورقه بهادار به ارزش 700 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از ان میزان بیش از 450 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.