۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

ورود «ومعادن» به وادی نیروگاه‌داری/ روز آرام پیام ناظران بورس و فرابورس

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 291175
ورود «ومعادن» به وادی نیروگاه‌داری/ روز آرام پیام ناظران بورس و فرابورس

6 توقف و 9 بازگشایی حاصل امروز پیام‌های ناظران بورس و فرابورس بود.

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ شانزدهمین روز از مرداد ماه 97 روزی پر رونقی برای بازار نبود، شاید بتوان دلیل این حرکت کند شاخص را معلول رشدهای پی در پی دانست که در روزهای قبل تجربه کرده است. در این روز تنها توقف ناشی از تغییرات با اهمیت از آن «ومعادن» بود و به غیر از آن باقی توقف‌ها ناشی از نوسانات بیش از حد قیمت و مجمع عمومی عادی سالانه بودند. در این روز مجموع پیام‌های ناظران بورس و فرابورس شش توقف و 9 بازگشایی بود که نسبت به روزهای قبل از تعداد بسیار کمی برخوردار است.

  • «ومعادن» و نیروگاهی 700 مگاواتی: نماد معاملاتی شرکت توسعه ‌معادن ‌وفلزات‌ (ومعادن) با توجه به افشای اطلاعات در خصوص سرمایه گذاری در بخش انرژی متوقف شد. این توقف با موضوع اطلاع رسانی درخصوص افزایش سرمایه گذاری در انرژی نیروگاهی (از طریق هلدینگ انرژی) انجام شده است و طی آن قرار است شرکت از طریق هلدینگ انرژی زیرمجموعه خود در دو نیروگاه 700 مگاواتی سرمایه گذاری کند.
  • مهمترین بازگشایی‌ها: از میان اندک بازگشایی های روز جاری مهمترین آنها بازگشت «شبریز» و «رمپنا» بود. نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) با تعداد معامله 16 میلیون و 163 هزار سهم موفق شد با افزایش قیمت پایانی به میزان 3.53 درصد در قیمت هزار و 288 و تومان و 4 ریال روز خود را به پایان ببرد. معاملات گروه مپنا (رمپنا) نیز دیگر نماد مهم بازار سرمایه ایران بود که امروز به تابلوی معاملات بازگشت اما برخلاف بیشتر سهم های بازگشایی شده کاملا منفی معامله شد تا با 5.44 درصد کاهش در قیمت پایانی 323 تومان به انتظار معاملات در روز بعد بنشیند.

باقی رویدادهای امروز ناظران بازار در جدول زیر آمده است:

13970516