۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

شاخص با پرش چهار هزار واحدی به پیشواز بسته ارزی رفت/ بازار داغ شایعات در پی ابهامات ارز صادراتی

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶
کد خبر: 290532
شاخص با پرش چهار هزار واحدی به پیشواز بسته ارزی رفت/ بازار داغ شایعات در پی ابهامات ارز صادراتی

امروز و ساعتی قبل رونمایی از بسته اصلاحات ارز از سوی دولت، شاخص با جهش بیش از چهار هزار واحدی خود را به کانال 128 هزار و 522 واحد رساند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ روز جاری و در آستانه اعلام جزییات بسته ارزی دولت بورس تهران روز خاصی را تا این لحظه پشت سر گذاشته است. در همان نیم ساعت ابتدایی بازار، شاخص با افزایش بیش از 4000 هزار واحدی وارد محدوده 128 هزار واحد شد. در این بین تمام نمادهای گروه پتروشیمی و فلزی-معدنی از ابتدای صبح صف خرید را تجربه کردند.

اما با گذشت یک ساعت و رو نمایی از بسته ارزی، به دلیل ابهامات خاص در این بسته، سهامداران عجول دست به ماشه شدند و اقادام به فروش سهام با ارزش خود در صف خرید شدند. ولی با فروکش کردن هیجانات ناشی از رونمایی بسته ارزی، مجددا شاهد تشکیل صف خرید در اغلب نمادهای بزرگ هستیم.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد 4150 واحد به ارتفاع 128 هزار و 513 واحد رسید. شاخص هم وزن اما با رشد کمتری به رقم 18 هزار و 924 واحد رسید.

در این بین فرابورس هم دستخوش تغییرات مثبت شد و آیفکس با رشد 56 واحدی به رقم یک هزار و 475 واحد رسید. در مجموع دو میلیارد و 800 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 800 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 900 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس و فرابورس ختصاص داشت.