۰ نفر

روز گذشته در بورس‌کالا انجام شد؛

رقابت 5 درصدی انواع میلگرد «فخاس»/ ثبات قیمت وکیوم باتوم «شبندر» ادامه دارد

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 290531
رقابت 5 درصدی انواع میلگرد «فخاس»/ ثبات  قیمت وکیوم باتوم «شبندر» ادامه دارد

ارزش کل معاملات بورس‌کالا روز گذشته حدود 135 میلیارد تومان بود؛ در این میان بیشترین ارزش معاملات «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندر عباس به میزان حدودی 23 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول با 10 درصد رقابت فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ روز گذشته شنبه 13مرداد، تالارهای مختلف بورس کالا در مجموع ارزشی حدود 141 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 297 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 135 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات فراورده‌های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 42.6 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

 بیشترین ارزش معاملات بورس کال نیزا طی روز گذشته به «وکیوم باتوم» شرکت «پالایش نفت بندر عباس» به میزان حدودی 23 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول با 10 درصد رقابت فروخته شد و نسبت به معامله قبلی خود تغییر قیمتی نداشت.

همچنین گفتنی است، روز گذشته انواع میلگرد فولاد خراسان با 5 درصد رقابت معامله شدند.  

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا، روز گذشته میزبان دادوستد 15 هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور 9 هزار و 845 تن قیر، یک هزار و 224 تن مواد پلیمری و 14 هزار و 626 تن مواد شیمیایی نیز معامله شد. شایان ذکر است سه هزار و 384 تن قیر و 70 تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالا دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی روز گذشته به «وکیوم باتوم» شرکت «پالایش نفت بندر عباس» به میزان حدودی 23 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و 573 تومان با 10 درصد رقابت، توسط کارگزاری «خبرگان سهام» در حجم 15 هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (هشتم مرداد) تغییر قیمتی نداشت.

دیگر محصول پر معامله این تالار به «سود کاستیک» پتروشیمی اروند، اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه 798 تومان به ازای هر کیلو با رقابت 5 درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم 12 هزار تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 9.5 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در یکم مرداد 6.1 درصد رشد قیمتی داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «قیر 4050» نفت پاسارگاد بندرعباس به میزان حدود 8.7 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 951 تومان و حجم 45 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد.

تالار صنعتی

طی روز گذشته، دو کیلوگرم شمش طلا و 10 هزار تن میلگرد در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات این تالار هم به میلگرد 16و نیز میلگرد 22 تا 28 «مجتمع فولاد خراسان» تعلق گرفت. هر دو محصول به قیمت دو هزار و 568 تومان و 5 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شدند و هر کدام ارزشی به میزان حدودی 13 میلیارد تومان داشتند. گفتنی است، قیمت میلگرد 16 این مجتمع نسبت به روز معاملاتی گذشته خود (مورخ 27 اسفند 96) بدون تغییر باقی مانده است.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «شمش طلا» معدن زرشوران به میزان حدود 737 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت گرمی 368 هزار و 293 تومان با 14 درصد کمتر از قیمت پایه و حجم 0.002 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «سی ولکس» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله شش هزار تن گندم خوراکی، یک هزار و 200 تن سبد گندم خوراکی، 210 کیلوگرم زعفران رشته‌ای و 9 هزار و 314 تن شکر را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات روز گذشته تالار کشاورزی هم به شکر سفید شرکت کشت و صنعت دهخدا، قند دعبل، قند امیرکبیر، کشت و صنعت فارابی همگی به یک میزان و در حدود 4.2 میلیارد تومان اختصاص داشت. شکر سفید در این روز با قیمت دو هزار و 858 توان و 5 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه و 1500 تن فروخته شد.    

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «شکر بسته بندی شده» کشت و صنعت فارابی به میزان حدود 175 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 54 تن توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو سه هزار و 240 تومان بود که توسط «بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی» عرضه شده بود.