۰ نفر

بورس کالا طی دو اطلاعیه اعلام کرد؛

افزایش وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی زعفران/ مشخصات قرارداد اختیار معامله سکه طلا تغییر کرد

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 289552
افزایش وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی زعفران/ مشخصات قرارداد اختیار معامله سکه طلا تغییر کرد

بورس کالا دیروز و بعد از پایان جلسه معاملات بازار مشتقه از افزایش وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی زعفران به 205 هزار تومان خبر داد و نیز تغییراتی را در مشخصات قرارداد اختیار معامله سکه طلا اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بوس کالا دیروز و بعد از پایان جلسه معاملات بازار مشتقه از افزایش وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی زعفران به 205 هزار تومان خبر داد و نیز تغییر در مشخصات قرارداد اختیار معامله سکه طلا را اعلام کرد.

 مطابق با بند 12 مشخصات قرارداد آتی زعفران در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قرارداد آتی زعفران و با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال طی روزهای اخیر، از روز شنبه 13 مردادپس از اتمام روز معاملاتی وجه تضمین اولیه برابر مبلغ 95 هزار تومان به همراه وجه تضمین اضافی در مجموع 205 هزار تومان تعیین می‌شود.

همچنین در اطلاعیه‌ای دیگر از این شرکت آمده است، طبق بند 5 و 17 مشخصات قرارداد اختیار معامله سکه طلا به شرح زیر تغییر یافته است.

- تغییر مورد «ج» از بند 17 مشخصات قرارداد اختیار معامله در خصوص نحوه درج نماد قرارداد اختیار معامله به این شکل است که : «سقف تعداد نمادهای ایجاد شده برای هر زیرگروه هم‌ماه قراردادهای اختیار معامله موضوع تبصره یک ماده 10 دستورالعمل اجرایی معاملات قراردادهای اختیار معامله 20 نماد تعیین می‌شود. در صورت نیاز به تعریف بیش از 20 نماد، قیمت اعمال نمادهای جدیدتر می‌تواند به تشخیص مدیرعامل بورس مضربی از فاصله قیمت اعمال تعیین شده در مشخصات قرارداد باشد. همچنین بورس می‌تواند نمادهای معاملاتی مربوط به قیمت‌های اعمالی که فاقد موقعیت باز هستند را از لیست نمادهای موجود حذف کند.»

گفتنی است، تغییر ضرایب A و B در بند 5 مشخصات قرارداد اختیار معامله در خصوص وجه تضمین طبق فرم زیر انجام می شود. «ضریب A  = 20درصد و ضریب B= 10 درصد»

photo_2018-08-01_11-18-39
photo_2018-08-01_11-19-00