۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

وضعیت بازار جهانی بیلت فولادی در هفته‌ گذشته/ برقراری ثبات در بازارهای مختلف

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۶
کد خبر: 289376
وضعیت بازار جهانی بیلت فولادی در هفته‌ گذشته/ برقراری ثبات در بازارهای مختلف

قیمت بیلت در بازارهای مختلف در هفته منتهی به جمعه پنجم مرداد عمدتا ثابت بوده و یا با افزایش اندکی همراه بوده. بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان تقاضا در بازارهای بزرگ به استثنای چین محدود بوده است.

اقتصاد آنلاین - صدرا خلف؛ بنا به گزارش متال بولتن، بازار بیلت جهانی فولاد در هفته منتهی به جمعه 5 مرداد شاهد ثبات در بیشتر بازارها بوده است

آسیا

قیمت بیلت در چین در روز جمعه گذشته معادل با 3790 یوان (558 دلار) به ازای هر تن بوده است که رشد هفتگی 70 یوانی را نشان می‌دهد.

موجودی بیلت در شهر تانگشان در استان هِبِی که از مراکز بسیار مهم تولید فولاد در چین شناخته می‌شود، با رشد 30 هزار تنی نسبت به هفته گذشته به 310 هزار تن رسیده بود. با توجه به وجود تقاضای مناسب در بازار داخلی چین، شاهد فعالیت چندانی در بازار بیلت صادراتی چین نبودیم.

قیمت‌های بیلت وارداتی برای جنوب شرقی آسیا به دلیل فعالیت‌های کم خرید و نااطمینانی در بازار، بدون تغییر بوده است. بیلت مبدا ژاپن در هفته گذشته معادل با 546 دلار در هر تن بوده است و همین قیمت برای بیلت مبدا CIS نیز در بازارهای جنوب شرقی آسیا ثبت شده است.

CIS

همانطور که در گزارش هفته‌های پیشین ذکر کرده بودیم، منطقه CIS برای مدتی با کاهش عرضه به دلیل فرارسیدن فصل تعمیر و نگهداری واحدهای تولیدی خصوصا در کشور اکراین مواجه است و همین امر باعث شده تا روند مثبت قیمتی (هر چند نامحسوس) در هفته گذشته در این منطقه شکل بگیرد. همچنین حجم زیادی از بیلت نیز در هفته‌های اخیر روانه مصر شده است زیرا معامله‌گران در حال تلاش برای جایگزینی بیلتی هستند که پیش از این از مبدا ایران تامین می‌شد و حال سایر بازیگران در تلاش برای تصرف سهم ایران هستند.

از زمان اعلام تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، بسیاری از تجّار دیگر به رزرو محموله‌های از مبدا ایران نمی‌پردازند. برای مثال در مصر که پیشتر برخی از تجار به خرید محموله‌های بیلت ایران با واسطه‌گری تجار اماراتی می‌پرداختند، حال به خرید از منطقه CIS علاقه نشان می‌دهند.

خاورمیانه، شمال آفریقا

در بازار آمارات متحده عربی، تامین‌کنندگان ایرانی بیلت خود را به قیمت 535- 530 دلار برای فروش عرضه کرده بودند اما گزارش معامله خاصی اعلام نشده است.

جدول زیر آخرین ارزیابی قیمتی بیلت در بازارهای مختلف تا پایان روز جمعه را نشان می‌دهد.

photo_2018-07-31_17-20-30