۰ نفر

فن‌آوا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ؛

تمرکز «فن‌آوا» بر تجهیزات ارتباطی و مخابراتی/ محصولات مدیریت بحران به مخاطبان معرفی شد

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 289355
تمرکز «فن‌آوا» بر تجهیزات ارتباطی و مخابراتی/ محصولات مدیریت بحران به مخاطبان معرفی شد

گروه فن‌آوا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برخی از محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه کرد. بیشترین تمرکز فن‌آوا در نمایشگاه امسال بر تجهیزات ارتباطی و مخابراتی بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ گروه فن‌آوا یکی از جامع‌ترین هلدینگ‌های ICT کشور است که در چهار حوزه پیمانکاری و مشاوره و پشتیبانی٬ نرم‌افزار و اپراتوری محتوا٬ پرداخت و فناوری‌های نوین مالی و ارتباطات فعالیت می‌کند.

مجوزهای گروه فن‌آوا عبارت است از «VOD» که در زمینه تلویزیون‌های اینترنتی و سامانه‌های تولید محتوا در بستر اینترنت (IPTV) فعالیت می‌کند؛ PSP که مربوط به پرداخت بانکی است؛ FCP که مرتبط با ارتباطات ثابت مانند اینترنت پرسرعت است؛ MVNO که مربوط به اپراتور مجازی تلفن همراه می‌شود٬ TD-LTE که ارتباطات اینترنتی را با سرعت‌های بالا برای موبایل وصل می‌کند و SAP که تامین‌کننده لینک‌های ماهواره‌ای است.

گروه فن‌آوا در حال حاضر هشت شرکت فعال دارد در زیرمجموعه خود دارد؛ شرکت فن‌آوا کارت در حوزه پرداخت‌های بانکی و فناوری‌های نوین مالی فعالیت می‌کند. شرکت داده‌پردازی فن‌آوا در حوزه FCP (ارتباطات ثابت) فعال است. شرکت شبکه گستر فن‌آوا در حوزه تامین پشتیبانی سراسری در کشور کار می‌کند. شرکت فن‌آوا سیستم در حوزه‌های نرم‌افزاری و تولید نرم‌افزارهای مدیریت داشبوردها و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند به فعالیت می‌پردازد. شرکت داده سامانه فن‌آوا در زمینه دیتاسنتر فعال است و اولین دیتاسنتر ایران را داشته است و اکنون در حوزه محتوای ارزش افزوده کار می‌کند. شرکت ارتباطات کوه نور نخستین اپراتور USO کشور است و در روستاهایی از کشور که امکان ارتباطات سیمی و زمینی در آنها وجود نداشته باشد٬ از طریق ماهواره به آنها خدمات تلفن ثابت ارائه می‌دهد. شرکت فن‌آوا ماهواره جزو شرکت‌های برتر خدمات‌دهنده حوزه ماهواره در کشور است و به بسیاری از بانک‌ها به عنوان لینک پشتیبان٬ خدمات ماهواره ارائه می‌دهد. شرکت تضمین گستر فن‌آوا نیز امسال با ماموریت ورود به بازارهای امنیت شبکه و اطلاعات وارد فضای کسب‌وکار شد.

گروه فن‌آوا در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برخی از محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه کرد. بیشترین تمرکز فن‌آوا در نمایشگاه امسال بر تجهیزات ارتباطی و مخابراتی بوده است که مهمترین آنها مربوط به خودرو مدیریت بحران٬ سامانه اینترکام شناورها٬ سامانه جامع ارتباطی٬ سامانه دیسپچینگ سوخت٬ محصولات بحران٬ پزشکی از راه دور٬ سامانه هوشمند حمل و نقل٬ سامانه داشبورد٬ سامانه کنترل پروژه و سامانه بازرگانی پویا است.

-    خودرو مدیریت بحران: خودرو مدیریت بحران برای مواقع زلزله یا جنگ یا سایر مخاطرات٬ در منطقه‌ای که هیچ زیرساختی باقی نمانده و فیبرهای نوری و لینک‌های زمینی از بین رفته است٬ می‌تواند مستقر شود و پوشش موبایل را به شعاع ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر برقرار کند٬ بدون اینکه نیاز به برق یا لینک دیگری داشته باشد. در زمان وقوع بحران‌ها٬ برقرار کردن ارتباط نیروهای امدادی با یکدیگر در ساعت‌های ابتدایی و رجیستر کردن موبایل‌های موجود در منطقه که زیر آوار مانده‌اند یا مشکلی پیدا کرده‌اند (به منظور شناسایی مکانی که افراد در آن حضور دارند و کمک به آنها)٬ از اقداماتی است که توسط خودرو مدیریت بحران انجام می‌شود. به طور کلی این سیستم برمبنای ارتباطات ماهواره‌ای است و هیچگونه وابستگی زمینی ندارد. DTS های فن‌آوا نسل جدید مبتنی بر IP هستند که با هر لینکی می‌توانند تطبیق داده شوند و مورد استفاده قرار گیرند.

-    سامانه اینترکام شناورها: سامانه اینترکام شناورها٬ ارتباطات داخلی شناورها را پشتیبانی می‌کند و محصولی کاملا ایرانی است. با ساخت و بومی‌سازی این محصول٬ رقبای خارجی کنار زده شدند.

-    سامانه جامع ارتباطی: سامانه جامع ارتباطی (ICS) سامانه دیگری است که در مراکز کنترل فرماندهی کاربرد دارد و ارتباطات را بین مرکز فرماندهی و نیروهای تابعه که در قسمت‌های مختلف مجموعه هستند برقرار می‌کند.

-    سامانه دیسپچینگ سوخت: سامانه دیسپچینگ سوخت٬ سامانه دیگری است که در نمایشگاه امسال ارائه شد. این سامانه وظیفه نمایش کلیه روندها و اتفاقاتی را دارد که برای بنزین و سایر سوخت‌ها از پالایشگاه تا لحظه مصرف در جایگاه‌های عرضه سوخت و پمپ بنزین‌ها رخ می‌دهد و به نوعی جایگاه‌دار و شرکت نفت را در جریان چگونگی روند مصرف سوخت قرار می‌دهد و میزان مصرف و هدررفت سوخت را نشان می‌دهد و تا حد زیادی می‌تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کند.

-    پشتیبانی سرویس‌های IT سازمانی: پشتیبانی سرویس‌های IT سازمانی (چه دولتی و چه خصوصی) از خدمات دیگر فن‌آوا است و کلیه پروژه‌های مرتبط با IT و ICT را پشتیبانی می‌کند؛ ازجمله خدمات شبکه٬ زیرساخت ارتباطی٬ ماشین‌های اداری مانند پرینتر٬ اسکنر و رایانه‌ها که همه امور این موارد را از تامین تا نگهداری و پشتیبانی انجام می‌دهد.

-    محصولات بحران و پزشکی از راه دور: شرکت فن‌آوا ماهواره یک شرکت با مجوز ثبت از سازمان تنظیم مقررات رادیویی٬ امکان ارائه خدمات IT بر بستر ماهواره را دارد. این خدمات می‌تواند شامل انواع اطلاعات دیتا٬ اینترنت٬ صوت و هرگونه ارتباط دیگر IT باشد. محصولاتی که امسال از سوی این شرکت در نمایشگاه الکامپ ارائه شد٬ محصولات بحران٬ پزشکی از راه دور و سرویس‌های تله‌متری است. سرویس‌های بحران٬ پررنگ‌ترین محصول امسال این شرکت بوده است؛ بر این اساس٬ ماشین‌هایی طراحی می‌شود که در مواقع بحران و هنگامی که همه ارتباطات زیرساخت از بین می‌روند٬ در کمتر از ۴۵ دقیقه از حضور در محل٬ تمام ارتباطات مورد نیاز محدوده را فراهم می‌کند. این ارتباط می‌تواند اینترنت آن محدوده یا ارتباط تماس باشد. این ماشین به سلیقه مشتری تجهیز می‌شود. سیستم پزشکی از راه دور نیز در مواقع بحران در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد تا بتوانند از راه دور بیماران را ویزیت کنند.

-    سامانه هوشمند حمل و نقل٬ داشبورد و کنترل پروژه‌ها: شرکت فن‌آوا سیستم به تولید سامانه‌های مختلف نرم‌افزار٬ سایت و سازمانی می‌پردازد. جدیدترین نرم‌افزار این شرکت٬ سامانه هوشمند حمل و نقل است که شبیه اسنپ و تپسی بوده و خدمات پیک موتوری و حمل و نقل بار را نیز ارائه می‌دهد. سامانه داشبورد از دیگر محصولات این شرکت است. همچنین سامانه کنترل پروژه‌های مختلف هم توسط این شرکت ارائه شده است. جدیدترین محصول شرکت سامانه بازرگانی پویا است که یک سیستم کامل فروشگاهی بوده و بخش‌های انبارداری و حسابداری را هم شامل می‌شود و بخش مدیریت کاربران با دسترسی‌های مختلف را دارد و یک فروشگاه کامل و جامع است که بیشتر مورد استفاده شرکت‌های بزرگ بازرگانی قرار می‌گیرد.

به‌علاوه٬ تجهیزات انتقال و دسترسی دیتا نیز یک سری سخت‌افزار است که در نمایشگاه امسال از سوی گروه فن‌آوا ارائه شد. شرکت محصولات و قابلیت‌های دیگری نیز دارد مانند دیتاسنتر که کلیه خدمات مربوط به دیتاسنتر از مشاوره٬ طراحی٬ اجرا٬ ارتقا و نگهداری را انجام می‌دهد و تاکنون با سازمان‌های بزرگی همکاری کرده است.