۰ نفر

روز گذشته در نمایشگاه الکامپ انجام شد؛

امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بورس و سازمان فناوری اطلاعات/ افزایش سرعت٬ امنیت و شفافیت بازار سرمایه با زیرساخت فناوری اطلاعات

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۱
کد خبر: 289227
امضای تفاهم‌نامه بین سازمان بورس و سازمان فناوری اطلاعات/ افزایش سرعت٬ امنیت و شفافیت بازار سرمایه با زیرساخت فناوری اطلاعات

روز گذشته مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان فناوری اطلاعات کشور در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛‌ روز گذشته مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان فناوری اطلاعات کشور در نمایشگاه الکامپ برگزار شد و تفاهم‌نامه به امضای ریاست این دو سازمان رسید.

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این مراسم با تاکید بر افزایش سرعت و امنیت در بازار سرمایه به دنبال این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه منجر به بهبود ذخیره‌سازی داده‌های بازار سرمایه در بستری امن و همچنین تبادل سریع اطلاعات بین ارکان بازار و نهادهای مالی و فعالان حقیقی و حقوقی می‌شود و افزایش سرعت و حجم تبادل اطلاعات را به دنبال دارد. با این تفاهم‌نامه، نیازهای بازار سرمایه برای توسعه نرم‌افزارهای جدید و فرهنگ‌سازی دنبال خواهد شد.

او در رابطه با تاثیر این تفاهم‌نامه بر پذیرش شرکت‌های حوزه اطلاعات و اینترنت گفت: محدودیتی برای پذیرش شرکت‌های اطلاعاتی و اینترنتی در بورس وجود ندارد و اگر مدارک کامل باشد، بورس و فرابورس در اسرع وقت امور مربوط به پذیرش را انجام می‌دهند. این تفاهم‌نامه به پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت و اطلاعات کمک می‌کند و می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد زبان و رویه مشترک در ارزش‌گذاری شرکت‌های اینترنتی باشد.

رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات نیز با بیان اینکه ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام صنایع روز به روز بیشتر رسوخ می‌کند و در تسریع و شفاف کردن خدمات نقش مهمی ایفا می‌کند٬ اظهار داشت که این تفاهم‌نامه می‌تواند منشأ موثری برای اعتماد و جلب مشارکت حداکثری مردم در بازار سرمایه باشد.

به گفته او پنج محور در این تفاهم‌نامه لحاظ شده است که عبارتند از:

-    این تفا‌هم‌نامه منجر به توسعه دولت الکترونیک می‌شود و به دنبال آن تبادل اطلاعات و خدمات با اتصال سازمان بورس به مرکز ملی داده‌ها، شفاف‌تر و سریع‌تر خواهد شد. زیرساخت فناوری اطلاعات موجب ارائه شفاف و سریع خدمات به مخاطبان بازار سرمایه می‌شود.

-    تحول بنیادی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه مالی و به‌کارگیری فناوری‌های جدید ایجاد می‌شود و اطلاعات امن‌تر و سریع‌تر به مردم می‌رسد.

-    کسب‌وکارهای نوپا در حوزه مالی می‌توانند خدمات متنوع و نوآوری‌های جدید خلق کنند که خلق ثروت و اشتغال و کارآفرینی را به دنبال دارد.

-    امن‌سازی داده‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از دیگر مزایای این تفاهم‌نامه است و به مردم اطمینان می‌دهیم که امنیت زیرساخت‌های بازار سرمایه را به حداکثر برسانیم.

-    این تفاهم‌نامه منجر به انتقال دانش و تجربه می‌شود و می‌توان مسیر توسعه را در کوتاهترین زمان ممکن طی کرد.

این مراسم با امضای تفاهم‌نامه توسط رؤسای سازمان بورس و سازمان فناوری اطلاعات به پایان رسید.