۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه ای گزارش می‌دهد؛

با وجود عرضه‌های سنگین، شاخص همچنان می‌تازد/ افزایش قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات خرد

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹
کد خبر: 288726
با وجود عرضه‌های سنگین، شاخص همچنان می‌تازد/ افزایش قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات خرد

امروز در حالی شاهد رشد 2058 واحدی نماگر اصلی بورس تهران هستیم که در ابتدای صبح این رقم به 2200 واحد نیز رسید. افزایش فشار عرضه و هیجان برای نقد کردن سهام در این دقایق مهم ترین مانع برای صعود قوی‌تر شاخص شده است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ادامه جهش بیش از سه هزار واحدی شاخص کل در روز گذشته، امروز نیز نماگرهای بازار سهام در محدوده های مثبت قرار گرفتند. از سوی دیگر اما با ادامه ساعت معاملاتی و افزایش فشار عرضه در نمادهای فلزی و شیمیایی تا حدی از شتاب رشد نماگر اصلی بازار کاسته شد.

در این بین اما بازارهای موازی نیز خالی از هیجان نیستند و نرخ دلار در بازار آزاد به مرز 10200 تومان رسید. به نظر می رسد مجددا با ایجاد موج جدیدی از تقاضا در بازار ارز و طلا در روزهای آتی این موج به بازار سهام نیز سرایت کند. چراکه کمبود عرضه در بازارهای فوق، سبب هدایت این تقاضا ها به بازار سهام خواهد شد.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل پس از یک رفت و برگشت با رشد 2058 واحدی در ارتفاع 113 هزار و 936 واحد قرار دارد. شاخص هم وزن اما صعود قابل توجهی را ثبت نکرده و با افزایش 86 واحدی در محدوده 18 هزار و 434 واحدی در نوسان است. شاخص فرابورس نیز با 22 واحد رشد به محدوده یک هزار و 297 واحد رسیده است.

در کل تا کنون یک میلیارد و 600 میلیون ورقه بهادار به ارزش 550 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان 450 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص یافت.

در بین نمادهای بزرگ بورسی، «شبندر»،«فولاد» و «فملی» مجموعا 850 واحد شاخص را تقویت کردند. گفتنی ست امروز نماد شرکت پالایش نفت بندر عباس با رشد قیمتی 14 درصد پس از برگزاری مجمع سالانه به تابلوی معاملات بازگشت. در مجموع نمادهای فلزی- معدنی و شیمیایی بیشترین نقش را صعود شاخص کل داشتند.  در بین نمادهای فرابورسی نیز «زاگرس»، «ذوب» و «هرمز» سکاندار تقویت آیفکس بودند.