۰ نفر

مدیر عامل بورس کالا تاکید کرد؛

بازار آتی سکه بسته نشده است

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 287228
بازار آتی سکه بسته نشده است

مدیرعامل بورس کالا گفت: بورس آتی سکه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خبر متوقف شدن آن کذب است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حامد سلطانی نژاد افزود: بورس آتی سکه یک بازار رسمی و قابل کنترل است و هر بازاری که مدیریت ریسک مشتریان را بر عهده دارد ممکن است محدودیت‌هایی را برای آن اعمال کنیم اما این محدویت‌ها بعد از مدتی برداشته می شود.

وی ادامه داد: اخذ موقعیت‌های فزاینده خرید و فروش در بازار اتی سکه یکی از همین محدودیت هایی است که برای مدتی متوقف می شود ولی اتفاق ویژه ای در مورد بازار نیفتاده و متوقف شدن کامل بازار یک خبر کذب است.

سلطانی نژاد گفت: در همه جای دنیا بازارهای مشتقه ضربه گیر و نوسان گیر بازارهای نقد هستند چون در بازارهای آتی عموم معاملات منجر به تحویل کالا نمی شود و این بازارهای مشتقه کمک می کند بسیاری از نوسانات بازار خنثی شده و مانع از ورود سفته بازان به بازار می شود.

مدیرعامل بورس کالا افزود: با کنترل بازارهای آتی باید به این بازارهای رسمی جهت دهی شود تا افراد سفته باز به جای اینکه در بازارهای غیر رسمی کار کنند در این بازارهای کنترل شده خرید و فروش کنند و باید از شایعات در مورد این بازارها بپرهیزیم.

وی گفت: تقویت بازارهای رسمی و بورس باعث می شود تا ما اطلاعات دقیقی در مورد خرید و فروش های بازار به دست آوریم و تضعیف این بازارها به ضرر ماست.

سلطانی نژاد خاطر نشان کرد: برنامه ای برای بسته شدن بازار آتی سکه نداریم و با تقویت بازارهای آتی رسمی از هرج و مرج بازار جلوگیری می کنیم.