۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

60 توقف، 12 بازگشایی حاصل پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس/ توضیح «ثپردیس» در مورد قرار داد ساخت مسکن

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۰
کد خبر: 285855
60 توقف، 12 بازگشایی حاصل پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس/  توضیح «ثپردیس» در مورد قرار داد ساخت مسکن

پیام‌های ناظر امروز شامل 60 توقف، 12 بازگشایی و یک تعلیق بود، در این روز پیام‌های توقف عمدا ناشی از تقارن با فصل مجامع بود و غیز از 5 شفاف سازی اتفاق مهمی در پیام های ناظران نیفتاد.

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ سه شنبه 26 تیر 1397 در حالی به اتمام رسید که نماهای زیادی در این روز متوقف شدند. طی این روز «پارس دارو» خبر از تعدیل منفی سنگین داد و بانک انصار 54 میلیارد تومان از سود خود کم کرد. در مجموع امروز، توقف‌ بیشتر نمادها به دلیل رفتن به مجمع بود تا شفاف سازی و تغییر با اهمیت، در روز شاخص کل 329.41 واحد کاهش یافت. آنچه در ادامه این نوشتار می خوانید شرحی است مختصر از مهم ترین این پیام‌ها

بورس:

شفاف سازی در سه نماد بورسی: نماد معاملاتی شرکت پارس‌ دارو (دپارس)، بانک انصار (وانصار) و پتروشیمی مبین (مبین) امروز جهت شفاف سازی متوقف شدند.شرکت پارس دارو در خصوص کاهش درآمد پیش بینی شده از 21.8 میلیارد تومان به 16.8 میلیارد تومان، امروز اعلام کرد: با توجه به فروش های انجام شده در ماه های پایانی سال به شرکت‌های پخش ذخیره تخفیفات شناسایی و در حساب‌ها منظور شده است. پتروشیمی مبین به علت شفاف سازی در خصوص دستورالعمل تنظیم قیمت سرویس‌های جانبی متوقف شده است. «وانصار» خبر از کاهش سود پیش بینی شده خود از 338 میلیارد تومان به  284 میلیارد تومان داد. علت این تعدیل منفی اعمال ذخیره مطالبات غیر جاری توسط بانک مرکزی، بوده است.

فرابورس:

«دتولید» به جای پول، اسناد خزانه اسلامی گرفت: نماد معاملاتی شرکت تولید دارو (دتولید) جهت شفاف سازی در خصوص دریافت اسناد خزانه متوقف شد. این شرکت بابت مطالبات از شرکت پخش قاسم ایران مبلغ 15 میلیارد تومان اوراق اخزا  دریافت کرده است که جهت تامین بخشی از بهای مواد اولیه تولید خود، اقدام به واگذاری اوراق اخزا مذکور کرده است که تاثیری در پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات (EPS) شرکت برای سال مالی 1397 ، نخواهد داشت. این نماد امروز در قیمت پایانی 223تومان و 9 ریال (2.1 درصد مثبت) به استقبال فردا رفت.

«ثپردیس» و قرارداد 836 واحدی: نماد شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) امروز به موجب ارائه توضیحات در مورد قرار داد ساخت و احداث 836 واحد مسکونی در زمینی به مساحت 34000 متر واقع در تهران که با شرکت تعاونی مسکن کارکنان بهره برداری متروی تهران منعقد شده بود، متوقف شد.

خلاصه اتفاقات در سایر نمادهای بورسی و فرابورسی در جدول زیر آمده است:

139704262