۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

آیا فلز سرخ دوباره جان می‌گیرد؟

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۰
کد خبر: 285849
آیا فلز سرخ دوباره جان می‌گیرد؟

امروز 26 تیر، معاملات مس در حالی با رشد نسبی آغاز به کار کرد که حمایت‌های تکنیکال و وضعیت ذخایر مس بورس فلزات لندن بر این روند موثر بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ امروز (17 جولای) معاملات مس در حالی با رشد نسبی آغاز به کار کرد که حمایت‌های تکنیکال و وضعیت ذخایر مس بورس فلزات لندن بر این روند موثر بود. گفتنی است؛ بورس‌های لندن و شانگهای به ترتیب شاهد رشد 1.1 و سه دهم درصدی قیمت مس سه ماهه بودند. اگرچه بورس فلزات لندن (LME) با رشد یک هزار و 525 تنی موجودی مس روبه رو شده و این میزان به بیش از 257 هزار تن رسیده است، اما هنوز رقم موجودی این محصول پایین‌تر از ژانویه است.

«وانگ تائو» تحلیلگر تکنیکالی انرژی و کالایی «رویترز» گفت: مس (LME) از نظر تکنیکال آماده شکستن مقاومت شش هزار و  260 دلاری و افزایش تا شش هزار370 دلار در تن است.

همان طور که اشاره شد، بازده قیمتی در چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مس جهان اندک بوده است. البته این موضوع زیاد جای تعجب نداشت، زیرا رشد اقصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری به دلیل آنچه که از آن به عنوان آسیب محدودیت وام‌ها به فعالیت‌های تولیدی یاد می‌شود به کمترین میزان رسید.

همچنین رشد تولید کارخانه‌های این کشور در ماه ژوئن به دلیل تشدید جنگ تجاری با آمریکا به کمترین میزان در دو سال اخیر کاهش یافت.

به گزارش رویترز، وزیر اقتصاد چین روز دوشنبه از تنظیم شکایتی علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی به دلیل وضع تعرفه 200 میلیارد دلاری روی کالاهای چینی خبر داد.

جدا از مواردی که درباره موضوع «تقاضا» بحث کردیم، از طرف عرضه هم اخبار جدیدی شنیده می‌شود؛ به طوریکه بانک (ANZ) از احتمال اختلال عرضه مس از شیلی (بزرگ‌ترین تولید‌کننده فلز سرخ) خبر داده است. این بانک به رد شدن نخستین پیشنهاد رسمی دستمزد از سوی کارگران معدن «اسکوندیدا» استناد کرده است. این معدن زیر نظر شرکت معدنی BHP در شیلی اداره می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین معادن مس جهان محسوب می‌شود. گفته می‌شود، اواخر این هفته دو طرف دوباره به میز مذاکره بازگردند. شایان ذکر است، اعتصاب یک ماهه کارگران این معدن در سال 2017 میلادی یکی از دلایل افزایش قیمت مس در آن سال بود.

 

پرویز امانیان، کارشناس مس