۰ نفر

امروز در بورس کالا رخ داد؛

رقابت 10 درصدی وکیوم باتوم «شبندر» / صدرنشینی ورق سردB «مبارکه»

۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 285632
رقابت 10 درصدی وکیوم باتوم «شبندر» / صدرنشینی ورق سردB «مبارکه»

امروز ارزش کل معاملات بورس کالا حدود 357 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به«ورق سرد B » مبارکه در حدود 50 میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود تغییری نداشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز دوشنبه 25 تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 357 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 498 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 348 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 187میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا امروز هم به «ورق سرد B» مبارکه به میزان حدود 50.5 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 182 تومان بدون رقابت معامله شد و نسبت به آخرین معامله خود، تغییر قیمتی نداشت.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی بود. طی این روز و در تالار مذکور چهار هزار و ۲۰۰ تن سبد تیرآهن، پنج هزار و ۸۰۰ تن سبد مخلوط ، چهار هزار و ۹۱۰ تن سبد میلگرد و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها معامله شد.همچنین معامله ۳۸ هزار و ۹۲۵ تن انواع ورق قلع اندود، گرم و سرد B  و گرم C و گالوانیزه G نیز در سیستم معاملات مچینگ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

شایان ذکر است،امروز تمام محصولات فولاد مبارکه در این تالار به طور سلف (مچینگ) معامله شدند. بیشترین ارزش معاملات نیز به «ورق سرد B » مبارکه به میزان حدود 50.5 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه کیلویی سه هزار و 182 تومان بدون رقابت معامله شد. این معامله در حجم 15 هزار و 866 تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» فروخته شد. ورق سرد نسبت به آخرین معامله خود در تاریخ 19 تیر، تغییری شاهد نبود.

همچنین امروز «ورق گرم B » مبارکه نیز با قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 967 تومان بدون رقابت فروخته شد. ارزش این معامله حدود 42 میلیارد تومان برآورد شده است که در حجم 14 هزار و 253 تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت این محصول نسبت به معامله گذشته خود در 19 تیر، 2.55 درصد افزایش داشت.

دیگر محصول پرمعامله امروز تالار صنعتی، «سبد میلگرد مخلوط» ذوب اهن اصفهان بود که با قیمت دو هزار و 850 هزار تومان و بدون رقابت معامله شد. ارزش این محصول حدود 8.5 میلیارد تومان بودکه در حجم 3000 تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به آخرین معامله خود (20 تیر) شاهد 11 درصد کاهش قیمت بود.  

گفتنی است، طی معاملات امروز آهن اسفنجی شرکت های فولاد سیرجان و جهان فولاد هر دو با قیمت پایانی یک هزار و 314 تومان و 10 درصد رقابت از قیمت پایه هر کام در حجم 5000 تن معامله شدند.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به کنستانتره فلزات گرانبها (فملی) اختصاص یافت. این محصول نیز با قیمت پایه کیلویی 312 هزار و 295 تومان توسط کارگزاری «ارگ هومن» در حجم سه تن به طور نقدی معامله شد. ارزش این معامله حدود 936 میلیون تومان بود. امروز همچنین ۸۶ تن فروسیلیسیم نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز طی این روز معامله ۱۴ هزار و ۶۸۹ تن مواد پلیمری، ۵۱۶ تن مواد شیمیایی، ۷۱۳ تن پارافین واکس سنگین،  ۱۶ هزار و ۵۶۳ تن قیر، ۲۰ تن آرگون، یک هزار تن گوگرد، دو هزار تن لوب کات و ۲۰ هزار تن وکیوم باتوم را تجربه کرد. شایان ذکر است، چهار هزار و ۲۰۰ تن قیر و ۵۲۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «وکیوم باتوم» پالایشگاه نفت بندرعباس به میزان حدودی 22 میلیارد و 231 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت یک هزار و 482 تومان با رقابت 10 درصدی نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «بانک پاسارگاد» در حجم 15 هزار تن نقدی فروخته شد. شایان ذکر است، قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود ( در تاریخ 23 تیر) تغییری نداشت.     

دیگر محصول پر معامله امروز این تالار به «پلی پروپیلن نساجی» پتروشیمی مارون اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پنج هزار و 791 تومان با رقابت 10 درصدی در حجم 2.222 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 12.8 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «فارابی» داد و ستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 19 تیر 0.36 درصد کاهش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «آرگون» شرکت ذوب آهن اصفهان به میزان 51 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی هشت هزار و 500 تومان و حجم 60 تن به طور سلف توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در این روز معامله دو هزار و ۲۷۵ تن شکر، ۵۰۰ تن روغن خام سویا، ۲۰۰ کیلوگرم زعفران، سه هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به شکر خام برزیل به میزان دو میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه دو هزار و 400 تومان در حجم 1000 تن و به طور نقدی توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «شکر سفید» کشت و صنعت دهخدا به میزان 68 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 25 تن توسط کارگزاری «آفتاب درخشان خاورمیانه» فروخته شد. قیمت پایانی شکر سفید دو هزار و 722 تومان بود که تسط شرکت بازرگانی توسعه شکر و صنایع جانبی معامله شد.