۰ نفر

امروز در بورس کالا اتفاق افتاد؛

کاهش 2.41 درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس/ افزایش قیمت 7.32 درصدی «آرگون» ذوب

۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 283081
کاهش 2.41 درصدی قیمت «استایرن منومر» پارس/ افزایش قیمت 7.32 درصدی «آرگون» ذوب

امروز ارزش معاملات بورس کالا در مجموع 157 میلیارد تومان بود که در این میان بیشترین ارزش معاملات به محصول «استایرن منومر» پارس در حدود 31 میلیارد تومان تعلق گرفت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ششم تیر، 2.41 درصد کاهش یافته است.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز چهارشنبه سیزدهم تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 157 میلیارد تومان داشت. این معاملات در 238 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 131 میلیارد و 518 تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 93 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات امروز به «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس به میزان 31 میلیارد و 550 میلیون تومان تعلق گرفت. گفتنی است؛ این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و 258 تومان بدون رقابت به طور نقدی فروخته شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ششم تیر، 2.41 درصد کاهش یافته است.

تالار صنعتی

براساس این گزارش، امروز دو هزار تن سیمان تیپ یک، سه هزار و 650 تن خاک روی و پنج هزار تن گندله سنگ آهن نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار صنعتی به سیمان تیپ یک شرکت «سیمان اصفهان» به میزان 262 میلیون و 800 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی کیلویی 131 تومان فروخته شد. این معامله با حجم دو هزار تن عرضه، توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور نقدی داد و ستد شد. گفتنی است، قیمت محصول حاضر نسبت به روز معاملاتی گذشته خود (مورخ 30 خرداد) بدون تغییر باقی مانده است.

دیگر محصول معامله شده امروز تالار صنعتی امروز، «گندله سنگ آهن» شرکت ذوب فولاد اردکان بود که با قیمت پایه کیلویی 523 تومان فروخته شد. ارزش این معامله دو میلیارد و 615 میلیون تومان برآورد شده است که توسط کارگزاری «آراد ایرانیان» به طور نقدی داد و ستد شد.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز، معامله 23 هزار و 317 تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. همچنین طی این روز 500 تن گوگرد، هشت هزار تن لوب کات، 40 تن آرگون، دو هزار و 591 تن قیر و سه هزار تن وکیوم باتوم نیز در این تالار معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «استایرن منومر» شرکت پتروشیمی پارس به میزان 31 میلیارد و 550 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و 258 تومان بدون رقابت، توسط کارگزاری «بانک سپه» در شش هزار تن به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ ششم تیر، 2.41 درصد کاهش یافته است.

همچنین طی این روز، «لوب کات سنگین» پالایش نفت بندرعباس، حدود 16 میلیارد و 220 میلیون تومان فروخته شد. این محصول با قیمت پایانی دو هزار و 27 تومان در حجم هشت هزار تن توسط کارگزاری «بانک پاسارگاد» معامله شد. کالای حاضر در معامله قبلی خود مورخ دهم تیرماه با همین قیمت معامله شده بود.

گفتنی است، کم ارزشترین محصول این تالار هم به کالای «آرگون» ذوب آهن اصفهان به میزان 34 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 850 تومان و حجم 40 تن به طور سلف توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد. شایان ذکر است، این محصول نسبت به معامله قبلی خود 7.32 درصد افزایش قیمت داشته است.

علاوه بر این، امروز 15هزار و 245 تن قیر و 50 تن عایق رطوبتی در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله پنج کیلوگرم زعفران رشته ای، دو هزار و 400 تن گندم و یک هزار و 250 تن شکر بود.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» خوزستان به میزان حدودی یک میلیارد و 443 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایانی 902 تومان در حجم 1600 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به شکر سفید «قند میبد» به میزان 68 میلیون و 50 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه دو هزار و 722 تومان به حجم 25 تن توسط کارگزاری «باهنر» داد و ستد شد. عرضه‌کننده این کالا، شرکت بازرگانی تولید شکر و صنایع جانبی بود. این محصول هم نسبت به معامله قبلی خود بدون تغییر باقی مانده است.