۰ نفر

امروز در تالار نقره‌ای رقم خورد؛

ثبات قیمت ورق‌های گرم «مبارکه» / رقابت 10 درصدی «پلی پروپیلن نساجی» پتروشیمی «مارون»

۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۴
کد خبر: 282584
ثبات قیمت ورق‌های گرم «مبارکه» / رقابت 10 درصدی «پلی پروپیلن نساجی»  پتروشیمی «مارون»

بیشترین ارزش معاملات امروز به وکیوم باتوم «شبندر» در حدود 22 میلیارد تومان با 2.41 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه تعلق گرفت. همچنین امروز حجم عرضه ورق‌های گرم «مبارکه» (با وجود ثبات قیمتی) به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز یازدهم تیرماه، تالارهای مختلف بورس کالا میزبان داد و ستد ۶۳ هزار و ۷۱۷ تن انواع کالا بود که در مجموع ارزشی حدود 197.5 میلیارد تومان داشت. این معاملات در 570 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 192 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 118 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات امروز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس در حدود 22 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و 482 تومان و2.41 درصد بیش از قیمت پایه داد و ستد شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ نهم تیر بدون تغییر باقی مانده است. 

تالار صنعتی / کاهش قابل توجه حجم عرضه ورق‌های گرم «مبارکه»

امروز تالار صنعتی شاهد معامله هشت هزار و ۷۵۵ تن انواع ورق گرمB و C در سیستم معاملات مچینگ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا بود. 

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار صنعتی به ورق گرم C شرکت «فولاد مبارکه اصفهان» به میزان 15 میلیارد و 423 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی کیلویی دو هزار و 734 تومان فروخته شد. این معامله در حالی با حجم پنج هزار و 640 تن عرضه، توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف (مچینگ) داد و ستد شد که هفته گذشته 34 هزار تن عرضه برای آن وجود داشت. گفتنی است؛ قیمت محصول حاضر نسبت به روز معاملاتی گذشته خود (مورخ 5 تیر) بدون تغییر باقی ماند. 

دیگر محصول معامله شده امروز تالار صنعتی امروز، «ورق گرم B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود که با قیمت پایه کیلویی دو هزار و 893 تومان فروخته شد. ورق گرم B هفته گذشته (5تیر) با حجم بیش از 51 هزار تن عرضه و معامله شده بوددر حالیکه امروز به میزان بسیار کمتری (سه هزار و115تن) عرضه و فروخته شد. ارزش این معامله حدود 9 میلیارد تومان برآورد شده است که توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف (مچینگ) داد و ستد شد. این محصول نسبت به آخرین معامله خود تغییر قیمتی نداشته است.

تالار پتروشیمی / رشد 0.62 درصدی قیمت «پلی اتیلن سنگین لوله مشکی» شازند

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۲۰ هزار و ۳۲۲ تن مواد پلیمری،  چهار هزار و ۲۱۷ تن قیر، ۲۰۰ تن گوگرد و ۲۱ هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان 22 میلیارد و 231 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و 482 تومان با رقابت 2.41 درصد بیش از قیمت پایه، توسط کارگزاری «خبرگان سهام» در 15 هزار تن به طور نقدی داد و ستد شد. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ نهم تیر بدون تغییر باقی مانده است. 

همچنین طی این روز، «پلی پروپیلن نساجی» پالایش مارون، حدود 16 میلیارد و 284 میلیون تومان فروخته شد. این محصول با قیمت پایانی پنج هزار و 782 تومان و با 10 درصد رقابت در حجم دو هزار تن توسط کارگزاری «فارابی» معامله شد. کالای حاضر در معامله قبلی خود مورخ چهارم تیرماه (با قیمت پنج هزار و 769 تومان)، 0.22 درصد افزایش قیمت داشت.   

«پلی اتیلن سنگین لوله مشکی» پتروشیمی شازند نیز امروز حدود 15 میلیارد تومان معامله شد. این محصول امروز با قیمت هفت هزار و 463 تومان و با رعایت سقف 10 درصدی به طور نقدی در دو هزار تن توسط کارگزاری «بانک ملی» فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (چهارم تیر) 0.62 درصد کاهش قیمت داشت.    

گفتنی است، کم ارزشترین محصول این تالار هم به قیر «نفت جی» حدود 68 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی یک هزار و 675 تومان و حجم 41 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «خبرگان سهام» فروخته شد. 

شایان ذکر است، چهار هزار و ۵۰ تن قیر و ۹۸ تن گوگرد نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

تالار کشاورزی 

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در این روز معامله یک هزار و ۷۵ تن شکر، ۴۰۰ تن روغن خام سویا، ۵۵ کیلوگرم زعفران، سه هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات امروز تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» استان های اردبیل به میزان یک میلیارد و 82 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایانی 902 تومان در حجم 1200 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک کارآفرین» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول نیز شرکت «مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود. 

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به شکر سفید «قند میبد» به میزان 68 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول امروز با قیمت پایه دو هزار و 722 تومان به حجم 25 تن توسط کارگزاری «باهنر» داد و ستد شد. عرضهکننده این کالا، شرکت بازرگانی تولید شکر و صنایع جانبی بود.