۰ نفر

اقتصادآنلاین از میانه‌های تالار شیشه ای گزارش می‌دهد؛

تعجیل شاخص بورس برای از دست دادن قله‌های فتح شده/ بازار یکدست قرمز با عقب نشینی فلزی- معدنی‌ها

۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸
کد خبر: 282208
تعجیل شاخص بورس برای از دست دادن قله‌های فتح شده/ بازار یکدست قرمز با عقب نشینی فلزی- معدنی‌ها

معاملات دو ساعت ابتدایی تالار شیشه ای در حالی باعث عقبگرد2400 واحدی شاخص کل شده که دراین سقوط صف فروش نمادهای فلزی-معدنی بیشترین اثر منفی را تحمیل کرده اند. در این بین تاکنون حقیقی های بیش از 60 میلیارد تومان سهم به حقوقی‌ها فروختند.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ بورس تهران در حالی روزهای داغ تابستان را پشت سر می گذارد که خروج دستپاچه حقیقی‌ها توان صعود را از شاخص کل گرفته است. در این بین اما انتشار برخی اخبار به منفی شدن بازار سرعت می بخشد. اختلاف در دستگاه اقتصادی دولت از یک سو و نا آرامی‌های شهرهای جنوب از سوی دیگر جلوی صعودهای پیاپی شاخص را گرفت.

در جریان دادوستدها تاکنون شاخص کل با شتاب زیاد 2400 واحد به عقب برگشته و در رقم 109 و 141 واحد در حال نوسان است. این در حالی است که شاخص هم وزن افت کمتری را تجربه کرده و با عقبگرد 117 واحدی قبه پله 18 هزار و 629 واحد بازگشته است. در این بین تاکنون 881 میلیون ورقه بهادار به ارزش 240 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 176 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است.

از سوی دیگر اما حقیقی‌ها تا این لحظه بیش از 60 میلیارد تومان سهم از سبد خود را واگذار کرده اند که بیبشترین آن در نمادهای «فولاد»، «فملی» و «کچاد» بوده است.

همچنین در میان گروه‌های بورسی تا این لحظه فلزات اساسی، کانه های فلزی و شیمیایی بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند. در این بین معاملات منفی نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» هرکدام به ترتیب 320، 237 و 175 واحد شاخص را عقب کشیدند. از سوی دیگر اما تنها نمادهای گروه قند و شکر و رایانه تا حدی در محدوده های مثبت معامله می شوند.

در فرابورس هم اوضاع قرمز و با شتاب زیاد به سمت عقب است. از این رو آیفکس با افت 32 واحدی به ارتفاع یک هزار و 235 واحدی بازگشته است. همچنین در این بازار 241 میلیون ورقه بهادار به ارزش 84 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 49 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در فرابورس اختصاص داشته است. در فرابورس هم نمادهای «زاگرس»، «میدکو» و «مارون» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشته اند.