۰ نفر

مدیرعامل یک شرکت قندی توضیح داد؛

دلیل جا ماندن قندی‌ها از رشد بازار/ قندی‌ها به ارز وابستگی ندارند

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۱
کد خبر: 281245
دلیل جا ماندن قندی‌ها از رشد بازار/ قندی‌ها به ارز وابستگی ندارند

گروه قند و شکر جزو شرکت‌هایی بود که از رشد اخیر بورس عقب ماند. مدیرعامل یک شرکت قندی در این خصوص توضیح داد.

اقتصاد آنلاین- مروارید اسلامی؛ بیشتر صنایع بورسی در رشد ۹ روزه اخیر بازار همراه آن بودند و بسیاری از شرکت‌ها با رشد قیمت قابل توجه سهام مواجه شدند٬ به خصوص سهامی که از نرخ دلار تاثیر می پذیرند؛ در این میان حتی شرکت‌هایی وجود داشتند که به دور از تصور سوار بر موج رشد بازار شدند. اما صنایعی هم بودند که پایشان به قفل ریزش بسته شده بود و نتوانستند زنجیر پاره کنند٬ ازجمله محصولات چوبی٬ ساخت محصولات فلزی٬ انبوه سازی٬ زراعت٬ رایانه٬ استخراج سایر معادن و بانک‌ها و موسسات اعتباری. شرکت‌هایی هم بودند که سهام آنها نسبت به صعود بازار بی تفاوت بود و تکانی نخوردند از جمله قند و شکر٬ خودرو٬ سیمان٬ دارو٬ حمل و نقل و مخابرات. گروه قندی جزو صنایعی است که شرکت‌های آن هرچند از وضعیت بنیادی قابل قبولی برخوردارند اما از رشد اخیر بازار عقب ماندند و قیمت سهام آنها بالا نرفت. اقتصاد آنلاین در گفت و گو با مدیرعامل یکی از این شرکت‌ها دلیل همراه نشدن این گروه با بازار را جویا شد.

بهرام رمضانی٬ مدیرعامل کارخانجات‌ قند قزوین‌ (قزوین) دلیل رشد نکردن گروه قندی را وابسته نبودن آن به دلار دانست و گفت: صنایعی که دلاری هستند٬ رشد کردند اما گروه قند و شکر به دلیل اینکه صادراتی نیست٬ تغییرات نرخ ارز روی آن اثر چندانی نمی گذارد. تغییرات نرخ ارز بر شرکت های صادراتی می تواند اثر مثبت داشته باشد.

او در رابطه با وضعیت شرکت‌های قندی اظهار داشت که تلاطم بازار اثر منفی چندانی بر شرکت‌های گروه قند و شکر ندارد چرا که چندان وابسته به ارز نیستند و در بحث واردات مشکل ندارند چرا که ماده اولیه آنها از داخل کشور تامین می شود.

رمضانی درخصوص افزایش نرخ چغندرقند گفت: این افزایش قیمت بسیار کم است؛ نرخ چغندر سال گذشته تنی ۳۰۹ هزار تومان بود که برای بهره برداری پاییز سال ۹۷ به رقم ۳۱۲ هزار تومان رسیده است که کمتر از یک درصد است.