۰ نفر

سمات طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

چطور در سامانه «سجام» ثبت نام کنیم؟

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 281197
چطور در سامانه «سجام» ثبت نام کنیم؟

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با صدور اطلاعیه‌ای مهم از آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) در این اطلاعیه آمده است؛ کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف 6 ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه با مراجعه به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

ثبت نام در «سـجـام» یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکلهای خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

ثبت نام کنندگان پس از احراز هویت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت. نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه‌گذاران و فعالان میرسد؛

1 –پس از گذشت 6 ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری و ... را دریافت کنند.

2 – از تاریخ صدور این اطلاعیه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در کلیه بورس‌ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و ... صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

3 – نحوۀ مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یک‌ماه آینده از طریق صدور اطلاعیه و ارسال پیامک به استحضار ثبت‌ نام کنندگان خواهد رسید.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن 6461-021 تماس حاصل کنند.