۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

دلیل اخراج زیرمجموعه سایپا از بورس/ «خکاوه» پس از 26 سال حضور در بورس لغو پذیرش شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲
کد خبر: 279593
دلیل اخراج زیرمجموعه سایپا از بورس/ «خکاوه» پس از 26 سال حضور در بورس لغو پذیرش شد

روز گذشته درحالی مجمع شرکت سایپا دیزل برگزار شد که این شرکت با زیان انباشته بیش از 5 برابری سرمایه در شرف اخراج به بازار پایه فرابورس است. حسینی مقدم مدیر نظارت بر ناشران بورسی در این خصوص گفت: امور مربوط به لغو پذیرش این شرکت بورسی در حال انجام بوده و در روزهای آتی به بازار پایه فرابورس منتقل خواهد شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ شرکت سایپا دیزل، بزرگترین زیرمجموعه سایپا از سال 92 با زیان انباشته بیش از 400 میلیارد تومانی روبرو شد که این رقم دو برابر سرمایه ثبت شده شرکت است. از آن زمان به بعد «خکاوه» مشمول ماده 141 قانون تجارت شد و این مجموعه تلاش جدی برای خروج از وضعیت فعلی ترتیب نداد.

اما این شرکت در آخرین صورت مالی منتهی به 29 اسفند 96 زیان انباشته خود را به بیش از یک هزار و 39 میلیارد تومان افزایش داد که این رقم نه تنها کاهش نسبت به سال گذشته نداشته بلکه رشد 21 را در تحقق زیان را نشان می دهد.

از این رو در مجمع روز گذشته شرکت، نماینده سازمان بورس خبر از لغو پذیرش «خکاوه» در بورس به دلیل عدم افزایش سرمایه داد. امروز حسینی مقدم معاون نظارت بر ناشران و اعضای شرکت بورس در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: باتوجه به اخطارهای مکرر صورت گرفت از سوی سازمان بورس به شرکت سایپا دیزل و عدم افزایش سرمایه برای خروج از ماده 141 قانون تجارت، «خکاوه» از بورس لغو پذیرش خواهد شد.

وی افزود: امور مربوط به لغو پذیرش سایپا دیزل در حال انجام است و اطلاعیه ان در کدال منتشر می شود. از این رو نماد «خکاوه» که به دلیل برگزاری مجمع سالانه متوقف شده بود، دیگر در بورس بازگشایی نخواهد شد.

حسینی مقدم همچنین در ادامه گفت: بعد از لغو پذیرش شرکت در بورس، طی چند روز آینده نماد «خکاوه» در بازار پایه فرابورس درج نماد خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است:

به استناد ماده 41 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران به استحضار می رساند به علت شمولیت ماده 141 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، پذیرش اوراق بهادار ناشر با تصمیم هیات پذیرش از فهرست اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران لغو شد.

گفتنی است شرکت سایپا دیزل از اسفندماه سال 71 در بورس اوراق بهادار درج نماد و پذیرش شده بود که اکنون پس از 26 سال به فعالیت خود در بورس خاتمه می دهد.