۰ نفر

در مجامع سالانه و فوق العاده شرکت صنعتی پارس مینو مطرح شد

تقسیم سود ۱۰تومانی برای هر سهم «غپینو»/ تاسیس شرکت در خارج از کشور

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 276304
تقسیم سود ۱۰تومانی برای هر سهم «غپینو»/ تاسیس شرکت در خارج از کشور

مجامع عمومی عادی سالانه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ و عمومی فوق العاده شرکت صنعتی پارس مینو (غپینو) امروز در محل هتل المپیک تهران برگزار و درباره تقسیم سود نقدی٬ انتخاب اعضای هیات مدیره و ثبت شرکت در خارج از کشور تصمیم گیری شد.

اقتصاد آنلاین - مرواریداسلامی؛ مجامع عمومی عادی سالانه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ و عمومی فوق العاده شرکت صنعتی پارس مینو (غپینو) امروز با حضور ۷۰ درصد از سهامداران در محل هتل المپیک تهران برگزار شد. در مجمع عمومی عادی سالانه درخصوص تصویب صورت های مالی٬ تقسیم سود نقدی٬ انتخاب اعضای هیات مدیره٬ انتخاب حسابرس و بازرس قانونی٬ انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار٬ تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره تصمیم گیری شد. در مجمع عمومی فوق العاده هم درباره تاسیس شرکت در خارج از کشور تصمیم گرفته شد.

مصوبات مجمع

در مجمع عمومی عادی سالانه «غپینو» تقسیم سود ۱۰ تومانی برای هر سهم تصویب شد؛ سود محقق شده هر سهم ۱۹ تومان و ۶ ریال بود. پاداش هیات مدیره ۳ درصد براساس سود تقسیمی به صورت ناخالص٬ حق حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناخالص به ازای حداقل یک جلسه در ماه و حق حضور کمیته حسابرسی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ناخالص تعیین شد. موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه آزمون پرداز ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین شد. شرکت های صنعتی مینو٬ خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان٬ پارس گستر مینو٬ اقتصادی و خودکفایی آزادگان و صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران نیز به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

در مجمع عمومی فوق العاده درخصوص ثبت شرکت در خارج از کشور تصمیم گیری شد. به گفته ابوالفضل ساغری چی٬ مدیرعامل شرکت صنعتی پارس مینو٬ نگاه به محصول آدامس White این شرکت فراکشوری و صادراتی است. به این ترتیب که تولید در داخل و بسته بندی در خارج از کشور انجام شود. برای انجام این کار تغییراتی در اساسنامه لازم بود و به همین منظور در مجمع فوق العاده موضوع ثبت شرکت در خارج از کشور تصویب شد و اصلاحات مربوطه باید در اساسنامه صورت گیرد.

آیا قفل تولید پیتزای آماده بعد از سال ها شکسته می شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت پروژه تولید پیتزای منجمد آماده مصرف در سال ۹۶ دوباره شروع شد و سوله پنج هزار مترمربعی آن در حال آماده سازی است. یکی از سهامداران با انتقاد از این پروژه به از رده خارج شدن دستگاه آن که ۱۴ سال پیش خریداری شده اشاره کرد. مدیرعامل شرکت در پاسخ به این مساله توضیح داد که دستگاه منقضی و از رده خارج نشده است و تجهیزاتی که آن زمان خریداری شده٬ هنوز قابل بهره برداری است. شرکت محدودیت های مالی جدی داشت اما بدهی های قابل توجهی پرداخت شده است و اکنون در حال پیگیری راه اندازی پروژه تولید پیتزای منجمد است که به دنبال آن شش هزار پیتزا در یک ساعت تولید می شود.

او در رابطه با پروژه استحصال دانه کاکائو نیز اظهار داشت که مقدمات فراهم شده است. نقدینگی شرکت اجازه نمی داد و فشار زیادی بر بخش مالی شرکت وجود داشت اما خوشبختانه تامین شد و اکنون این پروژه در حال انجام است.

مطالبات «غپینو» از «قاسم»

ساغری چی در رابطه با مطالبات از شرکت قاسم ایران توضیح داد که طلب پارس مینو از قاسم ایران در پایان سال ۹۵ حدود ۱۴۰ میلیارد تومان و در پایان سال ۹۶ حدود ۱۲۳ میلیارد تومان بوده است.  مطالبات از شرکت قاسم ایران در حال پیگیری است و آن شرکت برای پرداخت بدهی خود تحت فشار است.