۰ نفر

تردید شاخص برای ورود به کانال ۹۶هزار واحد/ روز فروکش کردن هیجانات خرید

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۶
کد خبر: 274444
تردید شاخص برای ورود به کانال ۹۶هزار واحد/ روز فروکش کردن هیجانات خرید

شاخص کل بورس تهران در دو ساعت ابتدایی معاملات با نوسان حوالی صفر هم اکنون با 10 واحد کاهش در حوالی 95 هزار و 783 واحد در حال نوسان است. حجم و ارزش معاملات اما بطور قابل ملاحظه ای نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده ؛ در دومین روز هفته نیز شاخص کل به روند صعودی خود پایان داد و سایر نمارگرهای بازار به جز آیفکس نیز در محدوده های مثبت ضعیف قرار دارند. شاخص هم وزن نیز با رشد 3 واحدی (افزایش 0.01 درصدی)در ارتفاع 17 هزار و 381 واحد قرار دارد.

گفتنی است هیجان خریدی که دیروز شاهد آن بودیم فروکش کرده و اما به نظر می رسد که دور جدیدی از ورود نقدینگی به بورس در سهم های بزرگ و کوچک بازار آغاز شده است که به تدریج اثرات آن را در صنایع مختلف خواهیم دید. از این رو امروز تاکنون یک میلیارد ورقه بهادار به ارزش 140 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان تنها 55 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

در بین نمادهای تاثیرگذار نیز «کچاد» و «ومعادن» و «تاپیکو» هرکدام به ترتیب 54، 41 و 28 واحد شاخص کل را تقویت کردند. اما از سوی دیگر معاملات منفی «شبندر»، «کگل» و «فارس» از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

در گروه فلزی ها سنگ آهنی ها و فولادی ها با فشار عرضه مواجه اند؛ از نگاه تکنیکال می توان اشاره کرد درگیر سقف یا محدوده های مهمی هستند اما در کل روزی آرام را پشت سر می گذارند که شاید بتوان گفت مشغول تثبیت محدودهای قیمتی جدید هستند.

اما در گروه پالایشی ها روند کاهشی و اصلاح قیمت سهام همچنان تداوم دارد اما از شدت افت قیمت نمادها کاسته شده است. به نظر می رسد با برگشت حقیقی ها از گروه فلزی نمادهای این گروه در روزهای آینده دوباره به کانون توجهات بازگردند.

در گروه لاستیکی نیز با انتشار خبرها در مورد افزایش نرخ لاستیک، تمام شرکتهای فعال در این صنعت در نزدیکی آستانه بالای قیمتی در حال معامله هستند.

شاخص فرابورس هم به پیروی از شاخص کل در محدوده های منفی قرار دارد و با افت 1.2 واحدی به رقم یک هزار و 109 واحد بازگشت. در این بازار نیز تاکنون 206 میلیون ورقه بهادار به ارزش 97 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان تنها 33 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.