۰ نفر

امروز دوشنبه در بورس کالا رخ داد:

۶۹۶میلیارد تومان ارزش معاملات/ «ورق سرد B» مبارکه با ارزشترین

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 273193
۶۹۶میلیارد تومان ارزش معاملات/ «ورق سرد B» مبارکه با ارزشترین

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود 697 میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «ورق سرد B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان اختصاص یافت. این محصول امروز 169 میلیارد تومان معامله شد.

اقتصادآنلاین_لیلی شهیر؛ امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش 696 میلیارد و 739میلیون و 400 هزار تومان داشت که در 323 قرارداد منعقد شد؛ از این میزان 691 میلیارد و 864 میلیون و 500 تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 604 میلیارد و 619 میلیون و تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالای ایران هم طی این روز به «ورق سرد B» شرکت فولاد مبارکه اصفهان اختصاص یافت. این محصول امروز 169 میلیارد و 530 میلیون و 512 هزار تومان ارزش داشت. ورق سرد B به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 936 تومان و حجم 57 هزار و 742 تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف (مچینگ) معامله شد.

تالار پتروشیمی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۰ هزار و ۸۰۵ تن مواد پلیمری معامله شد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «پلی پروپیلن فیلم» شرکت «پلی پروپیلن جم» به میزان 14 میلیارد و 317 میلیون  و 555هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی پنج هزار و 736 تومان و با 11 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با حجم دو هزار و 500 تن توسط کارگزاری صبا جهاد به طور سلف داد و ستد شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «پلی پروپیلن» شرکت «پتروشیمی شازند» به میزان 115 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی پنج هزار و 741 تومان و حجم 20 تن به طور سلف توسط کارگزاری «بانک ملی» داد و ستد شد.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله یک هزار و ۵۰۰ تن شمش هزار پوندی آلومینیوم، ۳۰ هزار تن تختال SM و ۶۸ هزار و ۲۰۰ تن ورق گرم C وBبود. علاوه بر این ۱۱۲ هزار و ۸۳۷ تن انواع ورق قلع اندود، گالوانیزه، سرد و گرم B و گرم C نیز در سیستم معاملاتی مچینگ به ثبت رسید.

شایان ذکر است امروز در معاملات فولادی تالار صنعتی (به غیر از معاملات مچینگ) افزایش قیمت ها قابل مشاهده بود. براین اساس،  «تختال SM» فولاد مبارکه با قیمت پایانی دو هزار و 311 تومان و 55 تومان افزایش (2.43 درصد) نسبت به قیمت پایه با رقابت فروخته شد. 

همچنین ورق گرم B با قیمت دو هزار و 727 تومان با سه هزار و 164 تومان (13 درصد) افزایش نسبت به قیمت پایه به طور رقابتی معامله شد. این قیمت نسبت به معامله هفته گذشته 1.4 درصد با کاهش رو به رو بود.  

دیگر محصول فولاد مبارکه یعنی ورق گرم C، نیز امروز با قیمت دو هزار و 650 تومان و حدود 10 درصد افزایش نسبت به قیمت پایه با رقابت معامله شد. این محصول نسبت به هفته گذشته نیز با 3.1 درصد کاهش قیمت مواجه بوده است.

گفتنی است، با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز به «ورق سرد» شرکت فولاد مبارکه اصفهان تعلق یافت. این محصول امروز 169 میلیارد و 530 میلیون و 512 هزار تومان ارزش داشت. ورق سرد B به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 936 تومان و حجم 57 هزار و 742 تن توسط کارگزاری «مبین سرمایه» به طور سلف (مچینگ) معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار امروز هم به «ورق قلع اندود» همان شرکت به میزان 14 میلیارد و 700 میلیون و 378 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول هم به قیمت پایه چهار هزار و 342 تومان به طور سلف (مچینگ) توسط کارگزاری «مبین سرمایه» خرید و فروش شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله یک هزار تن روغن خام سویا، ۶۰۰ تن شکر خام و ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم خوراکی را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز به «گندم خوراکی» اردبیل و عرضه کنندگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اختصاص یافت. این محصول امروز سه میلیارد و 276 میلیون تومان ارزش داشت. گندم خوراکی به قیمت پایانی کیلویی 936 تومان یعنی 3.76 درصد بیشتر از قیمت پایه (902 تومانی) فروخته شد. حجم این معامله 3500 تن بود که توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» داد و ستد شد.  

امروز همچنین، استان های کرمانشاه، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان شمالی، کردستان، یزد و زنجان هم گندم خوراکی خود را به قیمت پایه 902 تومان و حجم 500 تن فروختند که هرکدام دارای ارزشی به میزان 451 میلیون تومان داشت. عرضه کننده این محصول شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران بود که توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» گندم خوراکی را معامله کرد. 

شایان ذکر است، امروز سه هزار و ۲۷۰ تن قیر و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.