۰ نفر

امروز شنبه در بورس کالا رخ داد:

۱۱۳میلیارد تومان ارزش معاملات/ «وکیوم باتوم» شبندر با ارزشترین

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۹
کد خبر: 272634
۱۱۳میلیارد تومان ارزش معاملات/ «وکیوم باتوم» شبندر با ارزشترین

مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران امروز، ارزشی حدود 113 میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس به میزان 23 میلیارد و 706 میلیون تومان (بدون تغییر در قیمت معامله قبلی خود) تعلق گرفت.

اقتصاد آنلاین_ لیلی شهیر؛ امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش 113 میلیارد و 622 میلیون و 700 هزار تومان داشت که در 206 قرارداد منعقد شد؛ از این میزان 99 میلیارد و 384 میلیون و 700 تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار فراورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 33 میلیارد و789  میلیون و 800 هزار تومان از آن خود کرد. در تالار صنعتی هم امروز شاهد عرضه و معامله ای نبودیم.

با ارزشترین محصول امروز بورس کالای ایران هم طی این روز به«وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس به میزان 23 میلیارد و 706 میلیون تومان تعلق گرفت. گفتنی است، این محصول نسبت به معامله قبلی خود مورخ 26 اردیبهشت، بدون تغییر با قیمت یک هزار و 185 تومان داد و ستد شد.

شایان ذکر است طی امروز عرضه گندم حدود سه برابر بیشتر از میزان عرضه قبلی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران شکل گرفت و این معاملات توسط کارگزاری «آگاه» انجام شد.

تالار پتروشیمی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، یک هزار و 894 تن قیر، 25 هزار تن وکیوم باتوم، 23 تن اسلاک واکس سنگین، 500 تن لوب کات، یک هزار و 89 تن مواد پلیمری، دو هزار تن گوگرد و هشت هزار و 102 تن مواد شیمیایی معامله شد. همچنین امروز 11 هزار و 485 تن قیر نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران داد و ستد شد.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «وکیوم باتوم» پالایش نفت بندرعباس به میزان 23 میلیارد و 706 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه و به ازای هر کیلو یک هزار و 185 تومان و حجم 20 هزار تن توسط کارگزاری «خبرگان سهام» به طور نقدی معامله شد. «وکیوم باتوم» که به طور معمول جزو پرارزشترین کالاهای این تالار است، در معامله قبلی خود مورخ 26 اردیبهشت، یک هزار و 185 تومان فروخته شده بود که امروز هم با همین قیمت و بدون تغییر به فروش رفت.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «اسید نیتریک» شرکت «پتروشیمی کارون» به میزان 30 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی 750 تومان و حجم 40 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک سامان» داد و ستد شد.

گفتنی است، «اسلاک واکس سنگین ویژه 8 درصد» امروز و برای دومین بار در بورس کالای ایران معامله شد. این محصول روز چهارشنبه 26 اردیبهشت برای نخستین بار با قیمت دو هزار و 950 تومان در بورس کالا عرضه و معامله شده بود که امروز هم با همین قیمت در این تالار به طور نقدی (مچینگ) و با حجم کمتری (23 تن امروز) نسبت به روز چهارشنبه به فروش رفت. ارزش این معامله هم 67 میلیون و 850 هزار تومان بود.   

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله 25 هزار و 200 تن گندم خوراکی، یک هزار تن شکر و یک هزار تن خرمای مضافتی را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز به «خرمای مضافتی» کرمان و عرضه کنندگی اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران اختصاص یافت. این محصول امروز شش میلیارد و 175 میلیون تومان ارزش داشت. خرمای مضافتی به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 175 تومان و حجم 1000 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» معامله شد.

کم ارزشترین محصول تالار کشاورزی امروز هم به «گندم خوراکی» کرمانشاه به میزان 360 میلیون و 800 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه 902 تومان و حجم 400 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «آگاه» خرید و فروش شد. 

گفتنی است امروز نسبت به روز معاملاتی قبل عرضه محصول گندم حدود سه برابر افزایش داشته است. براین اساس چهارشنبه 26 اردیبهشت، عرضه گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران 12 هزار تن بوده در حالیکه طی امروز حدود 35 هزار و 200 تن از این محصول عرضه شده است. قیمت گندم هم امروز بدون تغییر با نرخ پایه 902 تومان معامله شد.

شایان ذکر است، در این روز ۱۰۰ تن روغن پالم نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.