۰ نفر

آغاز تحویل سکه آتی اردیبهشت ۹۷از فردا

تحویل سکه آتی اردیبهشت ۹۷از فردا آغاز می‌شود

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶
کد خبر: 271218
تحویل سکه آتی اردیبهشت ۹۷از فردا آغاز می‌شود

از فردا دوشنبه فرآیند تحویل قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اردیبهشت ماه 1397 و از طریق گواهی سپرده سکه طلا آغاز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام مدیریت توسعه بازار مشتقه، مشتریان موظف هستند حداکثر تا ساعت 13 روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 97 برای تبدیل سکه طلا به گواهی سپرده به بانک رفاه اقدام کنند.

مدیریت توسعه بازار مشتقه در این زمینه اعلام کرده، تمامی مشتریان فروشنده و خریدار دارای موقعیت تعهدی باز وظیفه دارند، بر اساس ضوابط اعلام شده برای انجام فرآیند تحویل اقدام کنند.

بر اساس فرایند تحویل سکه توسط مشتریان فروشنده تمامی این مشتریان موظف هستند، حداکثر تا ساعت 13 روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه 97 برای تبدیل سکه طلا به گواهی سپرده به بانک رفاه اقدام کنند.

همچین مشتریان فروشنده می توانند علاوه بر این حداکثر تا ساعت 15 و 30 دقیقه همان روز اقدام به خرید گواهی سپرده طلا در نماد معاملاتی « سکه تمام بهار آزادی تحویل یک روزه رفاه» با نماد "سکه 9712-01" نمایند.

گفتنی است، صرف تحویل سکه در بانک رفاه به منزله ایفا کردن تعهدات فروشنده نیست بلکه تعداد گواهیهای سپرده کالایی سکه طلا در کد سهامداری مشتری ملاک انجام تعهدات مشتری فروشنده است.

در صورت شناسایی سکه های غیر بانکی نیز مشتری موظف است جهت جایگزین کردن سکه وارایه به بانک جهت تبدیل به گواهی سپرده کالایی سکه طلا حداکثر تا ساعت 13 فردا اقدام نمایند.

بورس نیز تعداد گواهی های سپرده در کد سهامدارای را ملاک تعهدات فروشنده قرار می‌دهد.

وجه کارشناسی دریافتی توسط بانک رفاه به میزان 500 تومان بابت هر سکه و همچنین هزینه انبارداری به میزان 5 تومان به ازای هر روز و هر یک سکه است. بانک رفاه پس از کارشناسی و دریافت کامل سکه‌ها اقدام به صدور رسید، به مشتری فروشنده می‌نماید.

در صورت عدم واریز وجه قرارداد توسط خریدار ، گواهی های صادر شده به نام فروشنده باقی مانده و فروشنده می تواند اقدام به فروش گواهی در بازار گواهی سپرده سکه طلا یا ارایه گواهی به بانک جهت ترخیص و دریافت سکه نماید.

فرآیند تحویل سکه به خریداران نیز به گونهای است که مشتری خریدار میبایست حداکثر تا ساعت 15 و 30 دقیقه روز دوشنبه 24 اردیبهشت ماه اقدام به تامین وجه ارزش قرارداد در حساب عملیاتی خود نماید.

هر 10 گواهی سپرده کالایی در کد سهامداری شامل یک سکه بوده و انجام تحویل با استفاده از گواهی سپرده فقط در نماد سکه تمام بهار آزادی تحویل یک روزه رفاه امکان پذیر است.

انبار پذیرش شده بانک رفاه برای سکه نیز واقع در خیابان ملاصدرا ،خیابان شیراز شمالی شعبه خزانه پردیس واقع شده است.

قرارداد آتی سکه طلا برای تحویل در اردیبهشت ماه 97 از روز چهارشنبیه 21 تیرماه 96 راه اندازی شده بود و قیمت تسویه روزانه آن هم اکنون به مبلغ 2 میلیون و 52 هزار و 457 تومان بالغ شده است.