۰ نفر

نخستین روز هفته در بورس کالا رقم خورد:

۱۵۰میلیارد تومان ارزش معاملات/ «وکیوم باتوم» «پالایش نفت بندر عباس» صدرنشین

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۶:۲۸
کد خبر: 270977
۱۵۰میلیارد تومان ارزش معاملات/ «وکیوم باتوم» «پالایش نفت بندر عباس» صدرنشین

امروز مجموع تالارهای مختلف بورس کالای ایران، ارزشی حدود 149میلیارد تومان داشتند. در این بین با ارزشترین محصول به «وکیوم باتوم» شرکت «پالایش نفت بندر عباس» به میزان حدود 18 میلیارد تومان اختصاص یافت.

اقتصاد آنلاین_لیلی شهیر؛ امروز شنبه 22 اردیبهشت ماه، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع معاملاتی به ارزش 149 میلیارد و 46 میلیون و 600 هزار تومان داشتند که از این میزان 103میلیارد و 627 میلیون و 400 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. تالار فرآورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را در حدود 77 میلیارد و101 میلیون و800 هزار تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول امروز تالار نقره ای هم به «وکیوم باتوم» «پالایش نفت بندر عباس» به میزان حدود 18 میلیارد تومان تعلق گرفت. گفتنی است، قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود بدون تغییر(کیلویی یک هزار و 185 تومان) باقی ماند.  

تالار پتروشیمی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۷ هزار و ۱۵۱ تن قیر، ۲۰ هزار و ۸۷۰ تن وکیوم باتوم، سه هزار تن سلاپس واکس،۲۵ هزار و ۲۲۰ تن لوب کات، ۸۳۷ تن مواد پلیمری، ۵۰ تن گوگرد و یک هزار و ۳۱۷ تن مواد شیمیایی معامله شد.

با ارزشترین محصول تالار پتروشیمی امروز هم به «وکیوم باتوم» «پالایش نفت بندر عباس» به میزان 18 میلیارد و632 میلیون و 916 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه و به ازای هر کیلو یک هزار و 185 تومان و حجم 15 هزار و 720 تن توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» به طور نقدی معامله شد. این محصول در معامله قبلی خود ( 19 اردیبهشت) نیز با همین قیمت اما با حجم کمی بیشتر یعنی 18 هزار تن معامله شده بود.

کم ارزشترین محصول این تالار هم امروز به « گوگرد کلوخه» شرکت «پالایش گاز شهید هاشمی نژاد(خانگیران)» به میزان 17 میلیون و500 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم امروز به قیمت پایانی کیلویی 350 تومان و حجم 50 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «بانک مسکن» داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله هشت هزار تن گندم خوراکی و ۲۵ تن شکر را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار نیز، «گندم خوراکی» همدان و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود. این محصول امروز یک میلیارد و 858 میلیون و 200 هزار تومان ارزش داشت. این محصول با قیمت پایانی 929 تومان و حجم دو هزار تن توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی معامله شد.

کم ارزشترین محصول تالار کشاورزی امروز هم به «شکر سفید» شرکت «قند میبد» به میزان 68 میلیون و 50 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول با قیمت پایانی دو هزار و 722 تومان و حجم 20 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «باهنر» خرید و فروش شد. 

شایان ذکر است در بازار فرعی بورس کالای ایران هم طی امروز شنبه 22 اردیبهشت، یک هزار تن روغن پالم اولئین به فروش رسید.