۰ نفر

با بررسی گزارش ۹ماهه مشخص شد؛

روند ادامه‌دار زیان دهی در تولی پرس

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۲۲
کد خبر: 268010
روند ادامه‌دار زیان دهی در تولی پرس

شرکت تولی پرس در گزارش 9 ماهه منتهی به 30 آذر 96 زیان هرسهم را به 1635 ریال افزایش داد. همچنین طبق این گزارش تولید و فروش دو محصول عمده این شرکت 10 الی 25 درصد کاهش داشته است.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ روز جاری شرکت تولی پرس گزارش صورت های مالی 9 ماهه منتهی به 30 سال گذشته را در کدال منتشر کرد که مطابق با آن درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشته اما هزینه های عمومی و اداری کاهش 60 درصدی را نشان می دهد.

از سویی دیگر اما افزایش بار هزینه های مالی شرکت به میزان 190 درصد منجر به افزایش 302 درصدی زیان خالص و نهایتا رشد نامطلوب زیان هر سهم از 407 ریال مدت مشابه سال قبل به 1635 ریال شد. البته گفتنی است شرکت در پایان سال مالی منتهی به29 اسفند 95 زیان 1697 ریالی به سهامدارانش تحمیل کرد.

اما نکته دیگر این گزارش افزایش 25 درصدی وجه نقد نسبت به سال 95 است که به نظر می رسد دلیل این افزایش عدم بهره گیری از توان بالقوه شرکت در خصوص خرید و تامین مواد اولیه و همچنین نبود برنامه مشخص برای فعالیت های سرمایه گذاری باشد.

در پایان نیز آمار تولید و فروش تولی پرس نشان از افزایش تولید 9 درصدی پودر ماشین لباسشویی و کاهش 12 درصدی تولید مایع ظرفشویی دارد.

همچنین مبلغ فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش اندک 3 درصدی را نشان می دهد که این افزایش مبلغ فروش به دلیل افزایش نرخ محصولات و نه به دلیل افزایش تولید بوده است.