۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۶توقف و ۹بازگشایی در معاملات امروز/ دو افزایش سرمایه و یک قرارداد مهم

۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۳
کد خبر: 266896
۶توقف و ۹بازگشایی در معاملات امروز/ دو افزایش سرمایه و یک قرارداد مهم

امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت 1397، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران درخصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت٬ نوسان شدید قیمت و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها٬ مجامع و حراج مجدد صادر کردند. در مجموع امروز شش نماد متوقف شد که یک نماد همین امروز به معاملات برگشت. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، ۹ نماد کشف قیمت شدند. از خبرهای مهم امروز اینکه شرکت مبین وان کیش خبر از انعقاد یک قرارداد مربوط به سرمایه گذاری در اجرای طرح تجاری در رابطه با تولید، تامین و ارائه محتوای صوتی و تصویری در بسترهای فضای مجازی داد. همچنین شرکت صنایع‌ جوشکاب ‌یزد خبر داد که مجمع با افزایش سرمایه آن موافقت کرده است. گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان هم یک افزایش سرمایه پیش رو دارد.

بورس:

•    نوسان قیمت «فلوله» را از ادامه معاملات باز داشت: نماد شرکت لوله‌ و ماشین‌سازی‌ ایران ‌(فلوله) به دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهم، برای اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار درباره علل آن متوقف شد.

•    بلوک «فولاد» معامله نشد: نماد شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شد. قرار بود روز گذشته ۱.۶۹ درصد سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان متعلق به شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید عرضه شود اما این سهام در تاریخ عرضه با شرایط اعلامی به فروش نرسید. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.

•    نوسان قیمت «ثاباد» را متوقف کرد: نماد شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران (ثاباد) به دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهم، برای اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار درباره علل آن متوقف شد. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.

•    «کمنگنز» به معاملات برگشت: نماد شرکت معادن ‌منگنز ایران‌ (کمنگنز) که به خاطر تغییرات بیشتر از 20 درصدی قیمت متوقف شده بود٬ پس از شفاف سازی مبنی بر اینکه تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است٬ آماده انجام معامله شد و در قیمت ۸۴۹ تومان و ۹ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۸۸۹ تومان و قیمت پایانی ۸۸۶ تومان و ۷ ریال (۴.۳ درصد مثبت) بود.

•    «کاذر» و «کاذرح» بازگشایی شدند: نماد شرکت فرآورده های نسوز آذر (کاذر) و حق تقدم آن (کاذرح) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی سالانه با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شد و در قیمت ۱۰۴ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۱۰۷ تومان و قیمت پایانی ۱۰۴ تومان و ۶ ریال (۱.۴ درصد منفی) بود. نماد حق تقدم آن هم در قیمت ۸ تومان و ۴ ریال بازگشایی شد و قیمت آخرین معامله و پایانی هم همین رقم بود.

•    «همراه» برای مجمع متوقف می شود: نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه به منظور تصویب صورت های مالی و مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره در پایان معاملات امروز متوقف شد.

•    بازگشایی «بکاب» با تصویب افزایش سرمایه: نماد شرکت صنایع‌ جوشکاب ‌یزد (بکاب) که برای مجمع عمومی فوق العاده (افزایش سرمایه) متوقف شده بود٬ امروز بعد از حراج مجدد در قیمت ۷۶۰ تومان و ۸ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله و پایانی هم همین رقم (۵ درصد مثبت) بود. مجمع با افزایش سرمایه ۵۶ درصدی (به میزان ۸۷۰ میلیون تومان) از محل سود انباشته موافقت کرد.

•    ناظر بازار بورس تهران باز هم برای سهم «آکنتور» اطلاعیه داد: سهامداران حقیقی شرکت کنتورسازی ایران (آکنتور۲) می توانند برای فروش سهام خود علاوه بر فروش مرحله قبل مطابق شرایط زیر، پس از مراجعه به یکی از شعب شرکت های کارگزاری عضو شرکت بورس اوراق بهادار تهران مراجعه و نسبت به ارائه دستور فروش و تکمیل تعهدنامه واگذاری سهام اقدام کنند.

فرابورس:

•    مبین وان خبر از یک قرارداد داد: نماد شرکت مبین وان کیش (اوان) خبر از انعقاد یک قرارداد داد و متوقف شد. این قرارداد مربوط به سرمایه گذاری در اجرای طرح تجاری در رابطه با تولید، تامین و ارائه محتوای صوتی و تصویری در بسترهای فضای مجازی است. شرکت در تاریخ ۱۹ اسفند ۹۶ قرارداد مشارکت با موسسه آیینه جادو یکتا (مالک اپلیکیشن فیلم نت)، با هدف مشارکت در حوزه تولید و تأمین محتوا و افزایش درآمد منعقد کرده است. طبق این قرارداد سهم مشارکت مبین وان مبلغ ۳ میلیارد تومان است که توافق شد ظرف مدت یک سال ارزش‌ افزوده ای معادل ۱۱.۳۶۱ میلیون ریال حاصل شود که طرف مقابل از بابت این قرارداد تضامین لازم و کافی به نفع مبین وان توثیق کرده است. از این بابت مبلغ 213 میلیون ریال حصه سود سال 96 شناسایی شده و مابقی سود برآوردی به شرط تحقق برنامه تجاری توافق شده در قرارداد، به‌ مرور تا پایان سال جاری به مبلغ ۱۱.۳۴۸ میلیون ریال شناسایی خواهد شد. از آنجا که محصول فیلم نت از ابتدای سال ۹۷ از طریق این شرکت در اپراتور (همراه اول) ارائه خدمات می کند، به‌ تناسب تحقق درآمد در هر ماه، گزارش‌ درآمدی مربوطه در اطلاعیه‌های ماهانه سال ۹۷ افشا خواهد شد. این نماد در قیمت ۷۶۲ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۷۹۵ تومان و قیمت پایانی ۷۸۵ تومان و ۶ ریال (۴.۷۶ درصد مثبت) بود.

•    «بایکا» برای مجمع متوقف شد: نماد شرکت کارخانجات کابل‌ سازی ایران (بایکا) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۹۷ در پایان معاملات امروز متوقف شد.

•    «شوش» به معاملات برگشت: نماد شرکت هنکل پاک وش (شوش) بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی ۲۹ تومانی برای هر سهم (سود خالص هر سهم: ۲۸۶ تومان و ۴ ریال)، امروز در لحظات پایانی بازار در قیمت ۳۴۹۹ تومان و ۹ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله همین رقم و قیمت پایانی ۲۸۹۱ تومان بود.

•    «شتهران» لحظه آخر معامله شد: نماد شرکت داروسازی تهران شیمی (شتهران) بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی ۳۰ تومانی برای هر سهم (سود خالص هر سهم: ۲۱۷ تومان و یک ریال)، امروز آماده انجام معامله شد و در آخرین ثانیه ها در قیمت ۱۸۰۰ تومان به معاملات برگشت٬ قیمت آخرین معامله همین رقم و قیمت پایانی ۱۸۶۷ تومان و ۲ ریال (۰.۱۳ درصد منفی) بود.

•    «فلات» بازگشایی شد: نماد شرکت گروه سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان (فلات) بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بدون تقسیم سود (زیان خالص هر سهم: ۲۰ تومان و یک ریال) و مجمع عمومی فوق العاده در رابطه با افزایش سرمایه ۶۹ درصدی (به میزان ۱۵.۹ میلیارد تومان) از محل مطالبات و آورده نقدی، امروز در قیمت ۱۶۲ تومان بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۱۶۲ تومان و ۹ ریال و قیمت پایانی ۱۶۱ تومان (۸.۲ درصد مثبت) بود.

•    «سرچشمه» تحت احتیاط معامله شود: انجام معاملات نماد شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) پس از افشای اطلاعات با اهمیت به صورت معامله تحت احتیاط با اخذ فرم اطلاع از ابهام از سرمایه گذاران امکان پذیر شد. این نماد امروز  در قیمت ۴۷۷ تومان و ۹ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۴۷۰ تومان و قیمت پایانی ۴۷۰ تومان و ۸ ریال (۱۳.۵ درصد مثبت) بود.

33