۰ نفر

اقتصاد آنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

رفت و برگشت شاخص در اولین ساعات شروع بازار/ اقبال سهامداران به کوچکترهای بازار

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۰۹
کد خبر: 265723
رفت و برگشت شاخص در اولین ساعات شروع بازار/ اقبال سهامداران به کوچکترهای بازار

دماسنج بازار که در ابتدای دادوستدها شروع سبزرنگی را به نمایش گذاشت و با رشد 38 واحد می رفت تا روند صعودی خود را پی گیرد، با استقبال سرد حقیقی ها، راه رفته را بازگشت و در حوالی آخرین روز هفته گذشته به نوسان نوسان خود ادامه می دهد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده ؛ روز جاری با انتشار اخباری مبنی بر کاهش قابل توجه موجودی انبارهای LME و همچنین پرواز قیمت نفت تا 74 دلار، انتظار بازاری گرم و معاملاتی پُرهیجان را در تالار شیشه ای داشتیم. اما ادامه روند احتیاطی سهامداران که از هفته گذشته آغاز شده بود، امیدها را به یاس تبدیل کرد و شاخص تغییر رنگ داد.

در جریان دادوستدهای امروز بورس تهران تا این لحظه شاخص با افت 22 واحدی ( افت 0.02 درصدی) به ارتفاع 95 هزار و 502 واحد کاهش یافت. شاخص هم وزن اما رویه ای متفاوت در پیش گرفت و با افزایش 66 واحدی (رشد 0.4 درصدی) به رقم 16 هزار و 800 واحد رسید. به نظر می رسد در فضای احتیاطی سهامداران حقیقی، اقبال این گروه به نمادهای کوچکتر با وزن کمتر در بازار است.

در این بین تا این لحظه 220 میلیون ورقه بهادار به ارز ش 39 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان تنها 30 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشته است.

اما در بین گروه های پُر ارزش امروز گروه فلزات اساسی، خودرو و قندی ها در صدر بیشترین ارزش دادوستدها هستند. البته گفتنی است نمادهای گروه قندی پرواز خود را از هفته گذشته آغاز کرده اند و همانطور که قبلا نیز اشاره شد این افزایش تقاضا در گروه قند و شکر بصورت سنتی و هر ساله پیش از آغاز ماه مبارک رمضان دیده می شود.

در بین نمادهای تاثیرگذار نیز «فولاد»، «همراه» و «حکشتی» تا کنون بیشترین کاهش را بر شاخص تحمیل کرده اند. از سویی دیگر نمادهای «شپنا»، «رانفور» و «فاسمین» تا حدودی از افت بیشتر دماسنج بازار جلوگیری کرده اند.

در فرابورس اما آیفکس همچنان به رشد خود ادامه داده است و تااین لحظه با صعود 6.9 واحدی به رقم یک هزار و 70 واحد رسیده است. در این بازار نیز نماهای گروه پتروشیمی از جمله «مارون»، «زاگرس» و «هرمز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشته اند.