۰ نفر

اقتصاد آنلاین از میانه‌های تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد؛

رفت و برگشت‌های شاخص زیر سایه احتیاط سهامداران/ معاملات کم حجم در محدوده صفر تابلو

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸
کد خبر: 263476
رفت و برگشت‌های شاخص زیر سایه احتیاط سهامداران/ معاملات کم حجم در محدوده صفر تابلو

با گذشت بیش از دو ساعت از آغاز معاملات بازار سرمایه، شاخص سه بار از مرز صفر عبور کرده است و هم اکنون با کاهش 71 پله ای در محدوده 96 هزار و 676 واحد نوسان می کند.

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده ؛ درابتدای صبح چراغ سبز دماسنج بازار روشن شد اما با گذشت زمان قرمز رنگ شد. درجریان دادوستدهای تا این لحظه 331 میلیون ورقه بهادار به ارزش 60 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان 51 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

نمادهای گروه خودرو که صدر نشین بیشترین افزایش قیمت های دیروز بودند امروز اغلب در محدوده های منفی در حال معامله هستند. از این رو نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «خپارس» بیشترین افت را بر شاخص تحمیل کردند.

اما در سوی مثبت های بازار نمادهای گروه فلزی بیشتر به چشم می خورند. این گروه که روز گذشته را در صف های فروش سپری کردند، امروز با اقبال مجدد سهامداران روبرو شدند. از این رو نمادهای «کچاد» و «فملی» هرکدام به ترتیب 32 و 26 واحد از افت بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

گروه پالایشی نیز که از دیروز با انتشار خبر تک نرخی شدن ارز در کانون توجهات قرار گرفته بودند، امروز نیز معاملات مثبت و پُرتقاضایی را از ابتدای صبح داشتند اما رفته رفته از این تقاضا کاسته شد. اکنون نیز اکثر نمادهای این گروه در محدوده صفر تابلو در حال معامله هستند.

آیفکس هم روز مثبتی را شروع کرد اما بعد از گذشت یک ساعت تغییر رویه داد و اکنون با افت 6.3 واحدی به ارتفاع یک هزار و 63 واحدی رسید. در این بازار نیز تاکنون 120 میلیون ورقه بهادار به ارزش 100 میلیارد تومان دست به دست شده است.

در فرابورس هم نماد گروه پتروشیمی باعث افت شاخص فرابورس شدند تا جایی که معاملات منفی «زاگرس»  به تنهایی 4.1 واحد آیفکس را منفی کرد.