۰ نفر

امروز در بورس کالا انجام شد:

رشد قابل توجه معاملات نسبت به هفته پیش/«پلی اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان باارزشترین محصول

۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 263320
رشد قابل توجه معاملات نسبت به هفته پیش/«پلی اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان باارزشترین محصول

امروز سه شنبه 21 فروردین مجموع تالارهای بورس کالا ارزشی معادل 196میلیارد و 274 میلیون و 800 هزار تومان داشت که در 414 قرارداد انجام شد. این بازار امروز نسبت به سه شنبه گذشته رشد قابل توجهی داشت.

 اقتصاد آنلاین_ لیلی شهیر؛ امروز سه شنبه 21 فروردین مجموع تالارهای بورس کالا ارزشی معادل 196میلیارد و 274 میلیون و 800 هزار تومان داشت که در 414 قرارداد انجام شد. از این میزان 162 میلیارد و 776 میلیون تومان آن به بازار داخلی تعلق داشت. گفتنی است، تالار پتروشیمی امروز باارزشترین تالار این بازار به میزان 77 میلیارد و 569 میلیون و 500 هزار تومان بود. همچنین در مقایسه ارزش بازار امروز با سه شنبه گذشته 14 فروردین (با ارزش 41میلیارد و 483 میلیون تومان) شاهد رشدی حدود 400 درصد در این بازار هستیم.  

تالار صنعتی

براساس این گزارش، تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز داد و ستد دو محصول یعنی پنج هزار تن آهن اسفنجی و یک هزار تن سیمان تیپ یک را تجربه کرد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار به آهن اسفنجی شرکت «جهان فولاد سیرجان» به میزان شش میلیارد و 462 میلیون و 500 تومان تعلق گرفت. این محصول امروز به قیمت کیلویی یک هزار و 292 هزار تومان به حجم 26 هزار تن به طور نقدی توسط کارگزاری «ارگ بهمن» داد و ستد شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم سیمان تیپ یک شرکت «سیمان اصفهان» به میزان 131 میلیون و 400 هزار تومان بود. این محصول هم امروز به قیمت کیلویی 131 تومان و حجم یک هزار تن به طور نقدی توسط کارگزاری «مبین سرمایه» معامله شد.  

تالار پتروشیمی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز ۱۴ هزار و ۹۸۰ تن انواع مواد پلیمری، هشت هزار و ۴۵۷ تن قیر، ۵۵ تن مواد شیمیایی، ۵۰۰ تن سلاپس واکس، ۱۲هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۱ هزار و ۷۸۰ تن لوب کات و یک هزار و ۱۹۰ تن گوگرد معامله شد.

باارزش ترین محصول امروز این تالار هم به «پلی اتیلن ترفتالات بطری» شرکت پتروشیمی تندگویان به میزان 12 میلیارد و 313 میلیون و 819 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول نیز امروز به قیمت کیلویی 5 پنج هزار و 954 تومان و حجم دو هزار 68 تن توسط کارگزاری بانک ملی به طور سلف خرید و فروش شد.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به گوگرد گرانوله شرکت پالایش نفت تبریز به میزان 20 میلیون و 660 هزار تومان تعلق گرفت. این محصول نیز با قیمت پایانی 413 تومان و حجم 50 تن توسط کارگزاری پیشگامان بهپرور به طور نقدی(مچینگ) داد و ستد شد.

تالار کشاورزی

شایان ذکر است، تالار محصولات کشاورزی هم در این روز شاهد معامله ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم خوراکی، هشت هزار تن سبد گندم دوروم، دو هزار تن شکر خام و ۷۰۰ تن شکر سفید بود.

باارزشترین محصول امروز تالار کشاورزی هم سبد گندم دوروم به تولیدکنندگی استان ایلام-البرز به میزان هفت میلیارد و 504 میلیون تومان بود. این محصول امروز به قیمت پایانی 938 تومان و حجم هشت هزار تن به طور نقدی توسط کارگزاری پیشگامان بهپرور معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار هم شکرسفید شرکت قند میبد به میزان 136 میلیون و 100 هزار تومان بود. این محصول نیز امروز به قیمت پایانی دو هزار و 722 تومان و حجم 50 تن توسط کارگزاری بانک صادرات به طور نقدی خرید و فروش شد.  

شایان ذکر است، تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز امروز داد و ستد ۲۱هزار تن قیر و ۷۷۴ هزار تن عایق رطوبتی را تجربه کرد.