۰ نفر

امروز انجام شد

عقب‌نشینی آمریکا از جنگ تجاری با چین و تقویت بورس‌های جهانی

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۹
کد خبر: 263022
عقب‌نشینی آمریکا از جنگ تجاری با چین و تقویت بورس‌های جهانی

رویترز اعلام کرد: امروز عقب‌نشینی نسبی دولت آمریکا از جنگ تجاری با چین و ابراز تمایل برای مذاکره با این کشور باعث شد تا بورس‌های جهانی تقویت شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، چین و آمریکا طی روزهای گذشته یکدیگر را به اعمال تعرفه گمرکی برای واردات دهها میلیارد دلار کالا از طرف مقابل به کشورشان تهدید کردند.

این مسأله باعث بروز نگرانی در میان سرمایه‌گذاران و قرمز شدن بازارهای بورس بین‌المللی شده بود اما امروز مقامات دولت ترامپ اعلام کردند که هنوز برنامه‌ای برای اعمال برنامه‌های مذکور ندارند و به همین دلیل بورس‌های بین‌المللی روند افزایشی را در پیش گرفته‌اند.

این مقامات آمریکایی تأکید کردند که اختلاف دو کشور می‌تواند از طریق گفت‌وگو حل شود. 

لری‌کدلو، دبیر شورای اقتصاد ملی آمریکا و مشاور ارشد اقتصادی ترامپ طی مصاحبه‌ای گفت که سیاست بین دو کشور می‌تواند در آینده شرایط بسیار ملایم‌تری را داشته باشد. 

ترامپ در توئیتی نوشته است: تا حدودی بر مواضع مشاور اقتصادی خود صحه گذاشت و نوشت که هر گونه اعمال تعرفه‌ای می‌تواند دوطرفه باشد. 

وی همچنین در توئیت خود آورده است که آینده بسیار روشنی را برای دو کشور پیش‌بینی می‌کند. 

شاخص MSCI که اوضاع بازارهای سهام در 47 کشور را نشان می‌دهد امروز 0.24 درصد بالا رفت که بخشی از این افزایش ناشی از بالا رفتن 0.5 درصدی شاخص STOXX - 600 اروپا بوده است. 

یکی از کارشناسان مؤسسه بانک جی‌پی‌مورگان آمریکا معتقد است علیرغم احتمال حل و فصل شدن این موضوع بین چین و آمریکا و با توجه به زمان‌بر بودن مذاکرات بین دو طرف تأثیر این گونه رویارویی‌ها بین دو کشور در میان‌مدت بر بازار پا برجا خواهد بود.

مارشال گیتلر کارشناس ارشد مؤسسه ACLS معتقد است: قرار نیست اختلافات بین دو کشور همین فردا حل شود اما با توجه به طبیعت دم‌دمی مزاج دولت کنونی آمریکا این احتمال وجود دارد که قبل از اینکه اتفاقی بیفتد این موضوع بین دو کشور حل شود.