۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۱توقف و ۳بازگشایی در معاملات امروز/ بلوک «وآداک» ۲۷فروردین عرضه می‌شود

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 261512
۱توقف و ۳بازگشایی در معاملات امروز/ بلوک «وآداک» ۲۷فروردین عرضه می‌شود

پیام‌های ناظر بورس تهران در خصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز سه شنبه چهاردهم فروردین 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل نوسان های بیشتر از ۲۰ درصدی قیمت سهام و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها و مجامع صادر کردند. در مجموع امروز یک نماد متوقف شد. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، سه نماد کشف قیمت شدند. امروز قرار بود معاملات ثانویه اوراق منفعت دولت در نماد «افاد11» آغاز شود اما معامله ای در این نماد صورت نگرفت. طبق اعلام دوباره فرابورس، بلوک 49.42 درصدی شرکت صنعت و تجارت آداک در نماد معاملاتی «وآداک4» روز دوشنبه 27 فروردین 97 از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه می شود.

جدول بورس

بورس:

•  «کمنگنز» بازگشایی شد: نماد شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) که روز معاملاتی قبل به دلیل رشد بیش از 20 درصدی قیمت سهم در پنج روز کاری متوقف شده بود، با ارائه گزارش شفاف سازی امروز بازگشایی شد. شرکت در این گزارش اعلام کرده که از تاریخ گزارشگری قبلی تاکنون تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. این سهم امروز در قیمت 796 تومان و 7 ریال بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 790 تومان و قیمت پایانی 790 تومان و 3 ریال (حدود چهار درصد مثبت) بود.

•  توقف «کترام» به خاطر نوسان قیمت: نماد شرکت تولیدی‌ کاشی‌ تکسرام‌ (کترام) به دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهم، برای اطلاع رسانی مناسب شرکت به بازار درباره علل آن متوقف شد. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.

•  «فاما» با تنفس مجمع بازگشایی شد: نماد شرکت صنعتی آما (فاما) با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومی فوق العاده (برای تصمیم گیری درباره افزایش سرمایه) در روز چهارشنبه هشتم فروردین 97، امروز در قیمت 497 تومان بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 499 تومان و 9 ریال و قیمت پایانی 493 تومان و یک ریال بود.

فرابورس:

•  عرضه بلوک «وآداک»: میزان 49.42 درصد (چهل و نه ممیز چهل و دو صدم درصد) سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت صنعت و تجارت آداک (سهامی عام) در نماد معاملاتی «وآداک4» با قیمت پایه کل 223 میلیارد و 643 میلیون تومان، روز دوشنبه 27 فروردین 97 از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه می شود.

•  آغاز معاملات ثانویه اوراق منفعت دولت: اوراق منفعت دولت-واجد شرایط خاص (افاد11)، به منظور تامین مالی دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال 1396 پس از پذیره نویسی اوراق در نماد معاملاتی «افاد11»، برای آغاز معاملات ثانویه، امروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش یافت اما معامله نشد. این اوراق، 42 ماهه با تاریخ سررسید ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ بوده و نرخ سالانه آن 20 درصد با مواعد پرداخت هر شش ماه یک بار است.