۰ نفر

در چهارمین روز کاری بورس کالا انجام شد:

معامله ۱۸میلیارد تومان «وکیوم باتوم» در تالار نقره‌ای

۸ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 260645
معامله ۱۸میلیارد تومان «وکیوم باتوم» در تالار نقره‌ای

در چهارمین روز کاری بورس کالا مجموع تالارها، ارزشی به میزان 76 میلیارد و 517 میلیون تومان داشتند. گفتنی است، باارزشترین محصول امروز این بازار به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان 18 میلیارد و 186 میلیون تومان تعلق گرفت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر ؛ امروز هشتم فروردین ماه در چهارمین روز کاری مجموع تالارهای رینگ داخلی بورس کالای ایران، ارزشی به میزان 76 میلیارد و 517 میلیون تومان داشتند که در 90 قرارداد داد و ستد شدند. در این میان تالار پتروشیمی بیشترین سهم را به میزان 48 میلیارد و 484 میلیون تومان به خود اختصاص داد. تالار صنعتی هم کم ترین معاملات امروز را به ارزش یک میلیارد و 253 میلیون تومان از آن خود کرد. همچنین، تالارهای صادراتی هم امروز خالی از معامله بود.

تالار پتروشیمی

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز میزبان دادوستد بیش از هشت هزار و 353تن مواد شیمیایی بود. علاوه براین 16 هزار و 50 تن «وکیوم باتوم» و 794 تن مواد پلیمری نیز در این تالار به فروش رسید.

با ارزشترین محصول این تالار هم امروز به «وکیوم باتوم» شرکت پالایش نفت بندرعباس به میزان 18 میلیارد و 186 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایانی یک هزار و 212 تومان و حجم 15 هزار تن توسط کارگزاری بانک پاسارگاد، نقدا معامله شد. کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم به «دی اتیلن گلایکول» پتروشیمی مارون به مقدار 66 میلیون و 70 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول نیز امروز به قیمت پایانی سه هزار تومان و حجم 22 تن توسط کارگزاری خبرگان سهام به طور نقدی داد و ستد شد.  

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای نیز در این روز شاهد معامله 120 تن شمش هزار پوندی آلومینیوم بود. گفتنی است، تنها محصولات شمش و بیلت شرکت ایرالکو در تالار صنعتی امروز عرضه شدند. «شمش -p99.8 1000»به قیمت پایانی 10 هزار و 446 تومان و حجم 120 تن به کارگزاری بانک توسعه صادرات تنها معامله این تالار را به میزان یک میلیارد و 254 میلیون تومان از آن خود کرد.  

همچنین، «منو اتیلن گلایکول» پتروشیمی مارون هم محصولی بود که امروز در دو نوع به حجم 500 و 220 تن به طور نقدی عرضه شد اما مورد معامله قرار نگرفت.

تالار کشاورزی

بر اساس این گزارش، شش هزار و 350 تن جو دامی و 20 هزار قطعه جوجه یکروزه در تالار محصولات کشاورزی معامله شد. در این تالار نیز امروز بیشترین ارزش معاملات به «جو دامی» قزاقستان به عرضه کنندگی شرکت «پتروتابان نوین فراز» به میزان شش میلیارد و 826 میلیون و 250 تومان تعلق گرفت. این محصول هم به قیمت پایانی یک هزار و 75 تومان و حجم 6.350 تن معامله شد؛ کارگزار این معامله هم بانک سپه بود.

کم ارزشترین محصول امروز این تالار هم «جوجه یکروزه گوشتی» به تولید و عرضه کنندگی «مرغداری گوشتی تابان بوکان» اختصاص یافت. ارزش این محصول 33 میلیون تومان بود که به قیمت پایانی یک هزار و 650 تومان و حجم 20 تن توسط کارگزاری کالای خاورمیانه داد و ستد شد. همپنین انواع زعفران خراسان رضوی نیز امروز در این تالار عرضه شد که مورد معامله قرار نگرفت.