۰ نفر

در دومین روز کاری بورس کالا انجام شد:

معامله ۱۵هزار تن وکیوم باتوم «پالایش نفت بندر عباس»

۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 260378
معامله ۱۵هزار تن وکیوم باتوم «پالایش نفت بندر عباس»

امروز دوشنبه ششم فروردین ماه تالار پتروشیمی و فراورده های نفتی بورس کالای ایران، شاهد دادوستد 15 هزار تن «وکیوم باتوم» به عرضه کنندگی «پالایش نفت بندرعباس» و قیمت پایه یک هزار و 174 تومان بود.

اقتصادآنلاین_لیلی شهیر: امروز ششم فروردین ماه در دومین روز کاری بورس کالای ایران مجموع تالارها، ارزشی به میزان 62 میلیارد و 402 میلیون و 600 هزار تومان داشتند. این معاملات در 200 قرارداد انجام شدند. از این میزان 61 میلیارد و 196 میلیون تومان به رینگ داخلی و یک میلیارد و 206 میلیون تومان به رینگ خارجی اختصاص یافت.

در این میان تالار پتروشیمی بیشترین سهم را به میزان 42 میلیارد و 28 میلیون تومان به خود اختصاص داد. بیشترین حجم معاملات هم به «وکیوم باتوم» به عرضه کنندگی «پالایش نفت بندرعباس» تعلق گرفت. گفتنی است در دیگر تالارها مانند تالار کشاورزی و صنعتی نیز معامله ای انجام نشد.

با ارزشترین تالار

امروز در تالار پتروشیمی و محصولات نفتی یک هزار تن سلاپس واکس و 6 هزار و 631 تن مواد پلیمری معامله شد. با ارزشترین محصول امروز این تالار «وکیوم باتوم» به عرضه کنندگی پالایش نفت بندرعباس بود. این محصول به قیمت پایه یک هزار و 174 تومان و به حجم 15 هزار تن به طور نقدی معامله شد. کارگزار این محصول نیز بانک رفاه کارگران بود.

«پلی اتیلن سنگین بادی BL3 » نیز کم ارزشترین محصول این تالار بود که توسط پتروشیمی مارون عرضه شد. این محصول با قیمت پایه پنج هزار و 865 تومان و حجم 22 تن توسط کارگزاری خبرگان سهام و به طور نقدی (مچینگ) داد و ستد شد.

دیگر تالارها

امروز در تالار کشاورزی محصولاتی مانند جو دامی و زعفران به تولیدکنندگی قزاقستان و خراسان رضوی عرضه شد اما مورد معامله قرار نگرفت. همچنین تالار صنعتی نیز امروز میزبان محصولی برای عرضه و معامله نبود.

شایان ذکر است تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز در این روز معامله 800 تن قیر را تجربه کرد.