۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۷توقف و ۹بازگشایی در معاملات امروز

۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 260349
۷توقف و ۹بازگشایی در معاملات امروز

امروز دوشنبه ششم فروردین 1397، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران در خصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصاد آنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز دوشنبه ششم فروردین 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها عمدتا به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت، نوسان های بیشتر از ۲۰ درصدی قیمت سهام و برگزاری مجامع و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها و برگزاری مجامع صادر کردند. در مجموع امروز هفت نماد متوقف شدند. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، 9 نماد کشف قیمت شدند که یک نماد به خاطر مجمع مجددا متوقف شد. امروز نماد بانک تجارت (وتجارت) با اعلام افزایش زیان و مجمع بدون تقسیم سود نقدی پس از هشت ماه توقف، با رشد قیمتی بازگشایی شد و شاخص را 35 واحد تقویت کرد.

بورس:

  • تعدیل منفی «چفیبر» را متوقف کرد: نماد شرکت فیبر ایران ‌(چفیبر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شد. شرکت خبر از سه برابر شدن زیان خالص پیش بینی داد. به این ترتیب زیان خالص پیش بینی شده شرکت از 1.5 میلیارد تومان به 4.5 میلیارد تومان افزایش یافته است. این اتفاق به دلیل عدم حصول نتیجه نهایی مذاکرات درباره فروش آهن آلات و ماشین آلات تولید فیبر سابق تاکنون بوده است و شرکت ابراز امیدواری کرده که در سال مالی آتی این امر محقق شود. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.
  • بازگشایی «وبصادر» بعد از شفاف سازی درباره نوسان قیمتی: نماد بانک صادرات ایران (وبصادر) پس از شفاف سازی درباره دلیل تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهم بازگشایی شد. شرکت اعلام کرده که تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد آن رخ نداده است. این نماد 61 تومان و 3 ریال کشف قیمت شد، قیمت آخرین معامله 62 تومان و 5 ریال و قیمت پایانی 61 تومان و 8 ریال بود.
  • کالسیمین «زنگان» را فروخت: شرکت کالسیمین (فاسمین) خبر از واگذاری بخشی از سهام خود در شرکت صنعت روی زنگان داد و متوقف شد. شرکت کالسیمین 6.94 درصد از سهام خود در شرکت صنعت روی زنگان را به قیمت حدود 5.1 میلیارد تومان به صورت نقد فروخت. سود واگذاری پس از کسر مخارج انتقال حدود 3.9 میلیارد تومان است. با فروش این مقدار از سهم، اکنون کالسیمین سهامدار 66.2 درصدی شرکت صنعت روی زنگان است. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.
  • بازگشایی «کگل» و «ومعادن» با تصویب افزایش سرمایه/ ابطال معاملات «کگل»: نماد شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای تصویب افزایش سرمایه، آماده انجام معامله شد. «کگل» برنامه افزایش سرمایه ۶۰ درصدی (۲۰ درصد قطعی، ۴۰ درصد در اختیار هیات مدیره) به میزان ۱۸۰۰ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی را در دستور کار دارد. «ومعادن» برنامه افزایش سرمایه ۱۰ درصدی به میزان ۳۱۲ میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی و سود انباشته را در دستور کار دارد. طبق اعلام شرکت افزایش سرمایه شرکت تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه ثبت نخواهد شد و سود نقدی مصوب مجمع به سرمایه جدید حق تقدم های حاصل از افزایش سرمایه تعلق نمی گیرد. «ومعادن» امروز بازگشایی نشد. «کگل» هم که در تاریخ 26 اسفند سال گذشته به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده متوقف شده بود، امروز با رشد 4.8 درصدی در قیمت 335 تومان بازگشایی شد اما معاملات آن ابطال شد.
  • بازگشایی «وتجارت» با اعلام افزایش زیان و مجمع بدون سود: نماد شرکت بانک تجارت (وتجارت) بعد از هشت ماه توقف، پس از رفع تعلیق و برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بدون تقسیم سود نقدی (زیان خالص هر سهم: ۶ تومان و ۶ ریال) و افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف آماده انجام معامله شد. شرکت خبر از افزایش پنج برابری زیان خالص پیش بینی شده داد. دلایل عمده افزایش زیان پیش بینی شده عبارتند از: 1- کاهش سود تسهیلات 2- افزایش سود پرداختی به سپرده ها 3- افزایش ذخایر مطالبات مشکوک الوصول. این نماد که در تاریخ 27 تیر سال گذشته در قیمت 57 تومان و 9 ریال متوقف شده بود، امروز بعد از گذشت هشت ماه در قیمت 63 تومان بازگشایی شد، قیمت آخرین معامله 62 تومان و 3 ریال و قیمت پایانی 62 تومان و 8 ریال (حدود 5.2 درصد مثبت) بود.
  • توقف «پدرخش» به خاطر اعلام نتیجه مزایده: شرکت درخشان تهران (پدرخش) نتیجه مزایده فروش سایت شرکت در شهرک صنعتی کاسپین در قزوین را منتشر کرد و نماد آن متوقف شد. در مهلت اعلام شده، دارایی فروش نرفت و مقرر شد یک بار دیگر آگهی مزایده تکرار شود. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.
  • توقف «مرقام» به خاطر یک قرارداد مهم: نماد شرکت ایران ‌ارقام ‌(مرقام) به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شد. شرکت خبر از انعقاد قرارداد فروش 200 دستگاه ATM   به شرکت پردازش الکترونیک راشد سامانه- پارسا به صورت اقساط (دریافت وجه در پنج سال و نیم) داده است. این نماد روز معاملاتی بعد بازگشایی می شود.

photo_2018-03-26_14-34-33