۰ نفر

در سی وسومین نشست فرابورس عنوان شد؛

آخرین اخبار فرابورس در آخرین روزهای سال/ عیدی فرابورس تبرک می‌شود

۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳
کد خبر: 259062
آخرین اخبار فرابورس در آخرین روزهای سال/ عیدی فرابورس تبرک می‌شود

امروز شنبه ۲۶ اسفند سی‌وسومین نشست خبری یک دیدار یک عرضه در خصوص تشریح ظرفیت‌های گروه کارخانجات صنعتی تبرک در ‏فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، آخرین نشست خبری یک دیدار یک عرضه در سال 96در حالی امروز برگزار شد که درابتدای این نشست علم الهدی گفت: در 9 ماهه  سال جاری، 35 شرکت تقاضای پذیرش دادند که از این تعداد 21 شرکت پذیرفته شد. وی افزود: در مجموع از سال 88 تاکنون 113 شرکت در فرابورس پذیرفته و از این تعداد ۱۶ شرکت به بورس تهران و یک شرکت نیز از بازار اصلی فرابورس به بازار پایه منتقل شد.

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران، همچنین گفت: در بازار sme پس از بررسی تقاضای 8 شرکت، تاکنون 5 شرکت پذیرفته شده است. این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سال 96، سال خوبی برای عرضه ها نبود، تصریح کرد: تعداد عرضه‌های اولیه به نسبت سال گذشته  کمتر بود؛ البته  امیدواریم در سال آتی شاهد تعدد عرضه‌های اولیه باشیم.

بنی اسدی مدیر روابط عمومی فرابورس ایران نیز در این جلسه گفت: 10 درصد از سهام  شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک در بازار دوم روز دوشنبه 28 اسفند ماه 96 عرضه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت در تاریخ 96/07/10 در فرابورس پذیرفته شده است، اظهارداشت: تعداد کل سهام قابل عرضه  223 میلیون و 150 هزار و 421 سهم است و حداقل سهام قابل خرید 2 هزار و دویست سهم و به روش ثبت سفارش و دامنه قیمتی آن از مبلغ 1335تا 1395 ریال خواهد بود.

بنی اسدی یادآورشد؛ مدیر عرضه کارگزاری بانک ملت و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه امین است. همچنین قرار است در بازار sme شرکت ماداکتیو استیل کرد روز دوشنبه 28 اسفند ماه عرضه شود.

مدیر روابط عمومی فرابورس ایران خاطرنشان کرد: طبق مقررات خریداران این عرضه در دو گروه که گروه اول تمامی اشخاص حقوقی و گروه دوم سرمایه گذاران نهادی (شامل بانک‌ها، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های سرمایه گذاری و همچنین سازمان‌ها و نهادهای عمومی و.. خواهند بود.

در ادامه این نشست، علیرضا بوستانی موسس و سهامدار عمده گروه کارخانجات صنعتی تبرک با اشاره به اینکه این مجموعه  در سال 77 با تولید رب گوجه فرنگی فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: ما در ادامه تک‌محصولی بودن را تهدیدی برای توسعه خود دیدیم و در حال حاضر علاوه بر رب گوجه فرنگی محصولات متنوعی از جمله سویا، کشک، سس، کلوچه و... تولید می‌کنیم. وی افزود: شرکت تبرک تاکنون بیش از 70 پروانه بهداشتی برای محصولات تبرک دریافت کرده است.

بوستانی با تاکید بر اینکه  هدف از عرضه سهام تبرک در بازار سهام،  جهانی شدن برند تبرک است، تصریح کرد: این هدف از طریق بورسی شدن این شرکت امکان پذیر است و در عین حال  اعتماد مشتریان در داخل و خارج را می‌توان کسب کرد.

موسس و سهامدار عمده گروه کارخانجات صنعتی تبرک گفت: عرضه سهام در بازار سرمایه، کسب نقدینگی جهت اجرای طرح‌های توسعه و ایجاد بازار‌های جدید در داخل و خارج  نیز از دیگر اهداف عرضه سهام در بازار سهام  است.

خسروی، مدیر بازرگانی گروه کارخانجات صنعتی تبرک نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه  تنوع محصولات و نیازسنجی بازار‌های صادراتی مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر گستره طیف صادرات محصولات این کارخانه است، خاطرنشان کرد: روسیه، عراق، اقلیم کردستان عراق و... شرکای تجاری تبرک به حساب می‌آیند.

رضا اسدی معاون مالی گروه کارخانجات تبرک در مورد پیش بینی سود سال 97 این شرکت گفت: سود هر سهم برای سال 97 طبق پیش بینی ها 256 ریال براورد می شود.