۰ نفر

امروز در تالار نقره ای نسبت به هفته قبل رقم خورد:

رشد ۳.۲۸درصدی ارزش معاملات

۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۱۷
کد خبر: 258492
رشد ۳.۲۸درصدی ارزش معاملات

امروز در تالارهای مختلف بورس کالا 113 هزار و 395 تن محصول به ارزش 183 میلیارد و 875 میلیون تومان معامله شد. از این میزان بیشترین ارزش به میزان 77 میلیارد و 412 میلیون تومان به تالار فرآورده های نفتی تعلق گرفت. گفتنی است، ارزش معاملات امروز این شرکت در مقایسه با چهارشنبه گذشته حدود 3.28 درصد رشد داشته است.

اقتصاد آنلاین_ لیلی شهیر: امروز در تالارهای مختلف بورس کالا 113 هزار و 395 تن محصول به ارزش 183 میلیارد و 875 میلیون تومان معامله شد. از این میزان بیشترین ارزش به میزان 77 میلیارد و 412 میلیون تومان به تالار فرآورده های نفتی تعلق گرفت. گفتنی است «وکیوم باتوم» نیز با ارزشترین محصول این تالار بود.       

شایان ذکر است، ارزش معاملات امروز بورس کالای ایران در مقایسه با چهارشنبه گذشته حدود 3.28 درصد رشد داشته است. اما  تالار فرآورده های نفتی طی این روز نسبت به روز مشابه هفته پیش 14.62 درصد با کاهش رو به رو بود.   

تالار صنعتی

این گزارش حاکی از آن است که امروز ۸۹۰ تن شمش آلومینیوم محصول شرکت ایرالکو در تالار محصولات صنعتی و معدنی معامله شد.

با ارزشترین محصول امروز این تالار «شمش آلیاژ AS9U3GS» به میزان پنج میلیارد و 221 میلیون تومان و عرضه کنندگی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) بود. قیمت این محصول به ازای هر کیلو 10 هزار و 655 تومان بود که به طور نقدی در حجم 490 تن داد و ستد شد. کمترین ارزش این بازار هم به همین محصول اما به طور نقدی(مچینگ) تعلق گرفت.

تالار پتروشیمی

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز، ۱۱هزار و ۹۲۰ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۲۰۰ تن سلاپس واکس، ۱۶هزار و ۴۹۲ تن قیر، ۲۰ تن گوگرد، ۵۷۲ تن مواد پلیمری و ۴۶ هزار و ۹۷۰ تن وکیوم باتوم معامله شد.

 «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز امروز با ارزشترین محصول تالار پتروشیمی به میزان 31 میلیارد و 290 میلیون تومان بود. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و 91 تومان و حجم 28 هزار و 670 تن به شکل نقدی معامله شد. همچنین، «گوگرد کلوخه» به عرضه کنندگی پالایش نفت اصفهان کم ارزشترین محصول این تالار به میزان 9 میلیون و 328 هزار تومان بود. این محصول به قیمت کیلویی 466 تومان و حجم 20 تن معامله شد.

تالار کشاورزی

علاوه براین هفت هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی و ۸۹ هزار قطعه جوجه یکروزه نیز در تالار محصولات کشاورزی امروز معامله شد.

گندم خوراکی به تولیدکنندگی آذربایجان غربی نیز بیشترین ارزش تالار کشاورزی (یک میلیارد و 443 میلیون تومان) را از آن خود کرد. این محصول به قیمت کیلویی 902 تومان و حجم یک هزار و 600 تن معامله شد. همچنین، «جوجه یکروزه گوشتی» شرکت «قطره طلای نوشهر» هم کم ارزشترین محصول این تالار بود. این محصول امروز به قیمت کیلویی یک هزار و 650 تومان به طور سلف داد و ستد شد. ارزش جوجه یکروزه امروز 33 میلیون تومان بود. 

شایان ذکر است، تالار صادراتی بورس کالای ایران هم امروز دادوستد ۲۶ هزار و ۶۵۲ تن قیر را تجربه کرد.

همچنین در این روز ۷۰ تن گوشت منجمد نیز در بازار فرعی بورس کالای ایران نیز به فروش رسید.