۰ نفر

وزیر اقتصاد:

به دولتی نگاه کردن به بورس‌کالا اعتقادی ندارم/ کشف قیمت محصولات باید در بورس‌کالا انجام شود

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 258154
به دولتی نگاه کردن به بورس‌کالا اعتقادی ندارم/ کشف قیمت محصولات باید در بورس‌کالا انجام شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: باید در اولین قدم به سمت محوریت قرار دادن بورس کالا حرکت کنیم و دومین قدم نیز به سمت گستردگی عرضه انواع کالاها در نقاط مختلف کشوردر بورس برویم تا به طور متمرکز در بازار کالا عمل کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  تسنیم، هفتاد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که آخرین نشست امسال بود، عصر روز گذشته به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این مراسم یکی از مباحث اصلی مطرح شده در این جلسه به مکانیسم عرضه و تعیین قیمت ورق‌های فولادی شرکت فولاد مبارکه در بورس کالای ایران اختصاص داشت که حاضران هر یک نظرات خود را اعلام کردند اما جمع بندی آن به یکی از نشست‌های بعدی این شورا موکول شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی پس از مطرح شدن مواردی از سوی حاضران عنوان کرد که با توجه به اینکه تولیدکننده، مصرف کننده و سامانه بهین یاب در این موضوع دخیل هستند، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تصمیم گیری نهایی را در این زمینه انجام دهد.

مسعود کرباسیان در مورد مباحث مطرح شده در خصوص عملکرد بورس کالا با اعلام این موضوع که بورس کالا یک ابزار است و تصمیم گیر نیست، گفت: بنده به دولتی نگاه کردن به بورس کالا اعتقادی ندارم اما به اینکه کشف قیمت محصولات باید در بورس کالا انجام شود، اعتقاد دارم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به انتقاد یکی از حضار در مورد ترکیب هیات مدیره بورس کالا عنوان کرد: اگر به دنبال حل مشکلات صنایع پایین دست هستید، مطرح کردن این مسائل هیچ مانعی را در این حوزه رفع نمی‌کند؛ بنده درباره تغییرات هیات مدیره بورس کالا وارد نمی‌شوم چراکه به سهامداران این شرکت احترام می‌گذارم و این سهامداران هستند که اعضای هیات مدیره شرکت ها را تعیین می‌کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم برگزاری نشستی دیگر با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ذینفعان، اعلام کرد: در نشست بعدی باید در اولین قدم به سمت محوریت قرار دادن بورس کالا حرکت کنیم و دومین قدم نیز به سمت گستردگی عرضه انواع کالاها در نقاط مختلف کشور در بورس برویم تا به طور متمرکز در بازار کالا عمل کنیم.