۰ نفر

معاونت بازار شرکت بورس تهران خبر داد؛

تعویق عرضه اولیه «سپ»/ واگذاری در صورت اصلاح گزارش ارزش‌گذاری

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۵۸
کد خبر: 258060
تعویق عرضه اولیه «سپ»/ واگذاری در صورت اصلاح گزارش ارزش‌گذاری

به دلیل وجود ابهامات و لزوم روشن شدن مسائل مهم و موثر در آینده «سپ»، بورس تهران تا اطلاع ثانوی عرضه اولیه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش را به تعویق انداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق اطلاعیه روزهای گذشته معاونت بازار سازمان بورس مقرر بود امروز عرضه 10 درصد از سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش برای اولین بار در بازار دوم بورس عرضه شود که به دلیل رفع ابهامات در خصوص ارزش‌گذاری قیمت سهام این شرکت لغو شد.

علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس تهران در گفتگو با رسانه‌ای اعلام داشت پس از بررسی‌های به عمل آمده پیرامون برخی ابهامات درباره نحوه قیمت گذاری سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش تصمیم بر لغو عرضه اولیه این شرکت در روز جاری گرفته شد.

وی افزود: درباره دریافت گزارش اصلاح شده ارزش‌گذاری سهام شرکت مذکور، کارگزار عرضه کننده یعنی کارگزاری بانک سامان می بایست اقدام می‌کرد که این موضوع تاکنون صورت نگرفته است.

گفتنی است اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس  به دلیل موضوع دعاوی حقوقی، مواردی را مطرح و خواهان شفاف شدن از سوی شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش شده و اعلام کرده با توجه به عدم احراز شفافیت در گزارش‌ها و اطلاعات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش،عرضه اولیه این شرکت به زمان بعدی موکول شود.