۰ نفر

یکشنبه در بازار مشتقه اتفاق افتاد:

افت معاملات در بازار آتی سکه

۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵
کد خبر: 254703
افت معاملات در بازار آتی سکه

دیروز یکشنبه بازار آتی سکه از تلاطمات بازار سکه نقدی تاثیر گرفت به طوری‌که شاهد کاهش دو هزار میلیاردی ارزش معاملات در این بازار بودیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معامله‌گران بازار آتی سکه دیروز یکشنبه، 28 هزار و 70 قرارداد برای تحویل ماه‌های آینده به ارزش چهار هزار و 510 میلیارد ریال منعقد کردند. ارزش این معاملات نسبت به روز قبل خود یعنی شنبه پنجم اسفند ماه حدود دو هزار میلیارد ریال کاهش یافت؛ به طوریکه در روز شنبه شاهد انعقاد 40 هزار و 448 قرارداد برای تحویل ماه‌های آینده به ارزش شش هزار و 639 میلیارد ریال بودیم.

دیروز یکشنبه در سررسید قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه امسال تعداد 768 قرارداد منعقد شد که قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و 522 هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با قیمت روز قبل یعنی شنبه پنجم اسفند 0.46 درصد کاهش یافته است.  

گفتنی است دیروز یکشنبه در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب 269 و 104 قرارداد به ثبت رسید که بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون و 548 هزار تومان و برای تحویل تیرماه سال آینده یک میلیون و 579 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به معاملات روز قبل تقریبا بدون تغییر بود.

همچنین دو سررسید دورتر بازار که به طور معمول بیشترین حجم قراردادها به این دو سررسید اختصاص دارد، موعد تحویل شهریور و آبان ماه سال آینده هستند که روز گذشته در سررسید شهریور یک هزار و 435 قرارداد و در سررسید آبان 97 بالغ بر 26هزار و 262 قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و 615 هزار تومان معامله شد و در قرارداد آبان ماه سال 97 نیز معامله گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و 654 هزار تومانی بر تابلوی معاملات بودند. قیمت سکه در این دو سرررسید نسبت به روز قبل 0.24 درصد افزایش داشته است.