۰ نفر

برای اولین بار در کشور

آغاز به کار سامانه هوشمند رتبه‌­بندی صندوق‌­های سرمایه­‌گذاری

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۰
کد خبر: 253375
آغاز به کار سامانه هوشمند رتبه‌­بندی صندوق‌­های سرمایه­‌گذاری

رتبه‌بندی یا رده‌بندی، یکی از متداول‌ترین واژه‌هایی است که در بخش‌های مختلف به چشم می‌خورد؛ رتبه‌بندی هتل‌ها، شرکت‌ها، تیم‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و ... . رتبه‌بندی، عموماً توسط نهادهای تخصصی و غیرذی‌نفع برای مخاطبانی که لزوماً تخصص و اطلاعات جزئی از موضوع مورد بررسی ندارند، انجام می‌شود. این امر، کار را برای مشتریان و استفاده‌کنندگان آسان می‌سازد تا به راحتی بتوانند، از میان طیف گسترده‌ای از موارد، عرضه‌کنندگانِ با کیفیت‌تر و مطمئن‌تری را انتخاب کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، برای نخستین بار در کشور، شرکت دانش بنیانِ پردازش اطلاعات مالی پارت بر اساس داده‌­ها و اطلاعات پردازش شده توسط سامانه رسام، اقدام به رتبه‌­بندی صندوق­‌های سرمایه­‌گذاری نموده است. این کار بر اساس شاخص‌­های 15 گانه‌­ای که تمامی عوامل مهم و موثر در موفقیت صندوق­‌های سرمایه‌گذاری را در بر دارد، انجام گرفته است.

در حال حاضر بیش از 200 صندوق سرمایه­‌گذاری در رشته­‌های گوناگون و گروه‌­های متفاوت، مشغول به فعالیت هستند و منابع مالی تحت مدیریت آن‌ها بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان است. همین امر شناسایی بهترین صندوق یا صندوق‌های سرمایه‌­گذاری را برای عموم مردم دشوار، پیچیده و زمان­‌بر ساخته است.

با استفاده از سیستم رتبه‌بندی صندوق‌ها، مردم به آسانی می‌­توانند صندوق‌­های مناسب جهت سرمایه­‌گذاری را متناسب با بودجه و اهداف خود انتخاب نمایند. بر همین اساس، در دوره‌های زمانی معین و با استفاده از الگوی رسام، صندوق‌های برتر از سه نوع صندوق­ سرمایه­‌گذاری (با درآمد ثابت، سهامی و مختلط) انتخاب و به عموم مردم معرفی می‌شوند. طبق این رده‌بندی، صندوق‌های سرمایه‌­گذاری برتر تا پایان دی‌ماه به این شرح می‌باشند:

08