۰ نفر

دیروز در بازار مشتقه بورس‌کالا اتفاق افتاد:

کاهش قیمت‌ها در معاملات آتی سکه

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 253245
کاهش قیمت‌ها در معاملات آتی سکه

روز گذشته بازار آتی سکه بورس‌کالا متاثر از کاهش قیمت سکه بود. به طوریکه در روز معاملاتی گذشته یعنی یکشنبه 29 بهمن ماه، شاهد معامله 32 هزار و 116 قرارداد برای تحویل ماه‌های آینده به ارزش پنج هزار و 242 میلیارد ریال بود. این در حالیست که تعداد قراردادهای منعقد شده در روز شنبه 28 بهمن ماه این بازار 43 هزار و 630 قرارداد برای تحویل ماههای آینده و به ارزش شش هزار و 450میلیارد تومان بود.

اقتصاد آنلاین -لیلی شهیر؛ دیروز یکشنبه در قرارداد آتی سکه طلا تحویل اسفند ماه سال جاری، 526 قرارداد منعقد شد. در این معاملات، قیمت تسویه سکه روی رقم یک میلیون و 517 هزار تومان قرار گرفت.

دیروز در سررسیدهای اردیبهشت و تیرماه سال آینده نیز به ترتیب 241 و 226 قرارداد به ثبت رسید. بهای سکه برای تحویل اردیبهشت ماه یک میلیون 539 هزار تومان معامله شد که با اندکی کاهش نسبت به معاملات شنبه مواجه بود. بهای سکه برای تحویل تیرماه سال آینده نیز یک میلیون و 568 هزار تومان بود که در مقایسه با آخرین نرخ تحویل در روز گذشته با اندکی افزایش رو به رو بود. این موضوع نشان از تاثیر کاهش قیمت سکه در این روزهای بازار و به دنبال در آن بازار مشتقه دارد.

گفتنی است، روز گذشته سررسیدهای دورتر بازار یعنی موعد تحویل شهریور و آبان سال آینده، همچنان بیشترین حجم قراردادها را به خود اختصاص داده‌اند. در سررسید شهریور دو هزار و 660 قرارداد و در سررسید آبان 97 بالغ بر 28 هزار و 463 قرارداد بر تابلوی معاملات درج شد.

بهای سکه در قرارداد تحویل شهریور سال آینده یک میلیون و600 هزار تومان معامله شد و در قرارداد آبان ماه سال 97 نیز معامله‌گران شاهد ثبت سکه یک میلیون و 641 هزار تومانی بر تابلوی معاملات بودند.