۰ نفر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

لزوم تعیین‌تکلیف حساب‌های مالی بین شرکت‌ها و دولت

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 250625
لزوم تعیین‌تکلیف حساب‌های مالی بین شرکت‌ها و دولت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به تهاتر مطالبات تامین اجتماعی با بانک مرکزی گفت: باید حساب‌های مالی بین شرکت‌ها و دولت حل و فصل و تعیین تکلیف شود و این اقدامات در راستای شفاف‌سازی صورت می‌گیرد.

روز گذشته برخی خبرگزاری‌ها به نقل از مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از تهاتر 30 هزار میلیارد تومانی مطالبات تامین اجتماعی با بانک مرکزی خبر دادند که این مساله باعث می‌شود مشکلات مالی و تسهیلاتی شرکت‌های تابعه این سازمان مانند ذوب‌آهن اصفهان نیز برطرف شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، گفتنی است با این اقدام تمامی بدهی‌های ذوب‌آهن تهاتر می‌شود و از این پس این شرکت امکان استفاده از تسهیلات بانکی در راستای پیشبرد اهداف و افزایش تولیدات خود را دارد. ولی ملکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در این خصوص گفت: باید حساب‌های مالی بین شرکت‌ها و دولت، حل و فصل و تعیین تکلیف شوند و این اقدامات در راستای شفاف‌سازی صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت ذوب‌آهن و تامین اجتماعی هر دو درگیر این مساله هستند، گفت: همه سال حسابرسان در حساب آنها می‌نویسند که مطالبات مشکوک‌الوصول دارند به این معنا که عملا گزارش عملکرد تامین اجتماعی زیر سوال می‌رود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای شفاف‌سازی مالی شرکت‌ها این اقدامات لازم است تا درگیر مسائل بانکی نشوند، ادامه داد: برای شرکت‌هایی که سهام آنها در بورس نیز وجود دارد این اقدامات در راستای شفافیت مالی لازم است.